Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en Windowshårddisk (troligen Win10 ...) på en hårddisk från en trasig PC. Jag har även en Macmini 2012 jag inte använder.
Kan jag köra Windows från den externa hårddisken på Macen? Måste jag först installera Bootcamp på den interna hårddisken för att EFI ska fatta att den ska kunna köra Windows, eller hur gör jag?
Jag behöver inte MacOS på Macminin egentligen, den ska stå som en stand-alone Windowsburk.
SATAdocka för USB/Firewire har jag.
Det går fint att köra Windows 10 från USB, inte krångligt heller, http://www.pcmag.com/article/352209/how-to-ru...
Om det funkar på en Mac är jag dock mer tveksam till, tror inte att det går. Kanske med någon tredjeparts-bootloader.
Att jag vill köra den befintliga disken är pga installerade (radio-)program som redan är konfigurerade. Ett meck att göra om.
Apples TimeMachine (eller CarbonCopyCloner mm) gör ju sådana saker enkla. Vad som finns på Windows vet jag inte...
Nåja, jag är ju ledig från jobbet två dagar nu
Jag har ju tillgång till Firewire också, men det är väl ännu mindre supportad under Windows...
Och jag har ju Win10-on-a-stick, dock utlånad just nu...
Att jag vill köra den befintliga disken är pga installerade (radio-)program som redan är konfigurerade. Ett meck att göra om.
Apples TimeMachine (eller CarbonCopyCloner mm) gör ju sådana saker enkla. Vad som finns på Windows vet jag inte...
Nåja, jag är ju ledig från jobbet två dagar nu
Möjligen om det går att lösa virtuellt, men annars glöm att kunna flytta en windowsinstallation från en dator till en annan.
Det fungerar i bästa fall hjälpligt, sannolikt har du massa blåskärmar.
Möjligen om det går att lösa virtuellt, men annars glöm att kunna flytta en windowsinstallation från en dator till en annan.
Det fungerar i bästa fall hjälpligt, sannolikt har du massa blåskärmar.