Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Drive-synk har fastnat.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-05-05 22:06

Har automatisk synkning av Dokument (och Skrivbord) till iCloud på min MacBook Pro Retina (mid 2014, macOS 10.12.3)
Jag har mestadels jobbat på min iMac (Retina sent 2015, som dock kör en Beta av 10.12.4), men har idag tagit upp arbetet på MacBooken.
Hade tänkt fortsätta på iMac hemma, men får problem med synkroniseringen av MacBooken till iCloud. Det står att den överför 81K/81K, dvs den fastnar där. Jag hittar inget sätt att döda processen (eller starta om den). Har startat om datorn men den fortfarande kvar i samma läge.
Det är ett webbprojekt till plugget som jag jobbar på. Allt verkar ha kommit över, förutom CSS-filen. Försökte att manuellt kopiera över den till iMac, vilket resulterade att filen inte ligger i mappen på någon av datorerna. Har startat om i Säkert läge, vart efter det nu står 81K/129K.
Filen kan jag skriva om, men jag behöver få synkroniseringen i fas igen.
Förslag på hur jag kan gå till väga?

Jag avslutade auto-synkning av Dokument (och Skrivbord) då det inte funkar som det borde. Speciellt inte om man kör tex Parallels Desktop eller dyl. på bägge, då denne sparar hela tex Windows virtuella version i Dokument. Även om dom heter samma där så är det ju inte samma för olika Macar men du får bara en version vilket då skiter sig på den dator som inte fått sin version flyttad utan bara helt sonika raderad. Som tur var hade jag sparat de olika virtuella filerna manuellt då denna funktion även raderade dom från TM.
Dessutom fick jag som du, att det aldrig blev klart sas.
Bättre att själv spara dokument för de appar man använder på bägge i iCloud Drive.

Stäng av skiten i Systeminställningar/iCloud/iCloud Drive "Alternativ" "Mapparna Skrivbord och Dokument" (Kryssa ur).
Sen får man leta upp alla sina filer från Skrivbord och Dokument i iCloud Drive och flytta tillbaka dom.

Senast redigerat 2017-05-06 13:04
1
Bevaka tråden