Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

StartupItems

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, varje gång jag startar om min dator kommer det upp två dialogrutor om att det inte är rätt säkerhetsinställningar.
Hittade ett förslag om att skriva in följande i Terminal. sudo find / -name ".DS_Store" -depth -exec rm {} \;
Då dyker det upp förfrågan om lösenord men det fungerar inte med det enda kontolösenord som jag har på datorn.
Hoppas på hjälp, datorn är slö och jag har dragits med detta under många år.

Visa gärna hur dialogrutorna ser ut, eller berätta åtminstone lite mer om vad som står där.

Vilken datormodell är det?
Hur mycket minne har den?
Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?
Vilken version av macOS (OS X) kör du?

Vad är trådrubrikens koppling till problemet?

Och apropå terminalkommandot du hittade:
- Att radera DS_Store-filer lär inte göra någon nytta i det här fallet. Jag kan inte komma på någon situation där en sådan rensning skulle vara relevant.

Senast redigerat 2017-06-13 09:17
  • Medlem
  • 2017-06-13 09:10
Ursprungligen av Olle Wilson:

Hej, varje gång jag startar om min dator kommer det upp två dialogrutor om att det inte är rätt säkerhetsinställningar.
Hittade ett förslag om att skriva in följande i Terminal. sudo find / -name ".DS_Store" -depth -exec rm {} \;
Då dyker det upp förfrågan om lösenord men det fungerar inte med det enda kontolösenord som jag har på datorn.
Hoppas på hjälp, datorn är slö och jag har dragits med detta under många år.

Starta om datorn i återställningsläge, håll nere cmd + R, och installera om Mac OS X. Det påverkar inte dina filer eller inställningar, men givetvis tar du ändå backup först. Var glad att den inte tar rm-kommandot, det kan leda till katastrof. Finns för övrigt ingen anledning att generellt ta bort alla DS_Store-filer.

1
Bevaka tråden