Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia sidan-gah!!!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att man skall behöva stå ut med Com-hem sidan varje gång man loggar in bara för att man råkar ha Telias adsl
Jag tycker det är snudd på integritetskränkande. Jag menar, varför skall Telia bestämma vad min första sida skall innehålla? Om den skall innehålla något alls?
Jag blir så trött!!!
Fanns någe script, vill jag minnas, där man kunde ta bort Telias Comhem intrång. Kommer inte ihåg var man kan tanka ned det.

Stor SUCK!

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
http://www.cs.lth.se/~roger/macic.html

Jag tackar dig allra ödmjukast!

Gambit

Bra där. Slåss för mera frihet i samhället!

Måste man välja Felia för att använda Internet via "bredband" tackar jag helt klart nej och ger f-n i att använda nätet. I.o.m Bostream-sabotaget har det gått för långt.

Hmmm..... med telenordia loggar man in som med modem, men det tar 2 sek - smidigt värre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-04 15:03

Fast programet MagicIC tar ju inte bort ComHem som startsida...eller är det bara jag som gör fel?? Startsidan laddas varje gång jag går online i vilket fall som helst!

Jojjomensan. Min lilla applikation fungerar alldeles utmärkt.
Förmodligen har du en hemsida inställt i preferenserna. Bocka av den så går nog allt väl.

Gambit

  • Oregistrerad
  • 2002-08-04 15:16

MacIC och Telia Bredband funkar hur klockrent som helst. Jag har kört det i ett år nu och har aldrig haft något trassel. Inga driftstopp, ingenting. Man kan även koppla upp sig med modem när man är på annan ort, samma konto, samma mail, etc. Priset är inte så blodigt som alla tror. Jag tror Telia vinner i längden. De är stora och de överlever & övervintrar alla småskuttar. All negativ Telia-publicitet blir till slut bara ett enda brus och man tenderar att inte bry sig. Det funkar, liksom, säga vad man säga vill.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Fast programet MagicIC tar ju inte bort ComHem som startsida...eller är det bara jag som gör fel?? Startsidan laddas varje gång jag går online i vilket fall som helst!

...Med applikation menar jag din browser. IE, Mozilla, Netscape eller någe.

Gambit

1
Bevaka tråden