Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har försökt experimentera i "minnen" enl nedan instruktion från hjälpmenyn i appen-"bilder" men lyckas inte alls pga "lägg till i minen" hittar jag inte. Är det någon som har provat och kan tipsa på hur man gör?
här är instruktionerna.: Skapa ett minne från ett ögonblick, en samling eller ett år
Klicka på Bilder i sidofältet.
Öppna ögonblicket eller samlingen genom att klicka på titeln.
Rulla ner till slutet av bilderna och klicka på Lägg till i minnen.
Skapa ett minne från bilder i ett album
Klicka på ett album under Album i sidofältet.
Klicka på Visa som minne.
Rulla ner och klicka på Lägg till i minnen.
Tack för att du försöker hjälpa mig! Har Sierra 10.12.5
Är faktiskt inte så bekant alls med bilder-appen så det är lite svårt att orientera sig bland alla saker i vänster spalten. Förstår t ex inte vad som är skillnaden (i vänstra spalten) mellan "bilder" och "alla bilder". Är "bilder" som ett album som man lägger själv bilder och d i?
Det är i alla fall nästan tomt i "bilder" på vänstra sida (bara 1 bild samt någon form av ett minnesalbum). . Har markerat den bilden som finns där och klickar på "lägg till i minnen". Bilden får status "tillagt i minnen" Sedan klickar jag i vänster fält på "minnen" och där finns inte bilden.
Tack för att du försöker hjälpa mig! Har Sierra 10.12.5
Är faktiskt inte så bekant alls med bilder-appen så det är lite svårt att orientera sig bland alla saker i vänster spalten. Förstår t ex inte vad som är skillnaden (i vänstra spalten) mellan "bilder" och "alla bilder". Är "bilder" som ett album som man lägger själv bilder och d i?
Det är i alla fall nästan tomt i "bilder" på vänstra sida (bara 1 bild samt någon form av ett minnesalbum). . Har markerat den bilden som finns där och klickar på "lägg till i minnen". Bilden får status "tillagt i minnen" Sedan klickar jag i vänster fält på "minnen" och där finns inte bilden.