Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vad gjorde du sedan med filen som du laddade ner? Enklast är att använda Diskmaker X för att skapa ett bortbar USB-minne. Boota sedan upp och håll ned alt så du kan starta upp från USB-minnet.
Ursprungligen av berne:
Nu ska jag formatera den igen, via Mac, å invänta tips från er hur jag ska ta mig vidare
Gjorde det först, tog över 50h att få det installerat?? sen när det var klart, fick jag upp en skylt, kunde inte utföras.
Å hade inte lust att testa igen, då, om de tar sån tid.
Gjorde det först, tog över 50h att få det installerat?? sen när det var klart, fick jag upp en skylt, kunde inte utföras.
Å hade inte lust att testa igen, då, om de tar sån tid.
Är det en Macbook Pro 2012? Jag funderar på om din SATA-kabel till hårddisken kan vara skadad? Finns flera trådar om det här på forumet. 50 timmar låter helt orimligt att vänta, och skulle kunna tyda på hårdvarufel. (kabeln)
Gjorde det efter, valde usb, med sierra, sen fick jh vit skärm med en cirkel å kryss över, väntade ca 5min kom vidare, till samma ruta som förut, men nu när jag valde installera nytt osx, kom sierra upp, valde installations disk,
Så nu har jag en sierra loggan, å så står det:
macOS Sierra installerad på skivan "SSD"
Cirka 7min kvar, men mätaren har inte ändrats något eller tiden, varit 7min en stund, får se vad som händer
EDIT: gått 11min men inte hänt något:( står
Fort 7min
Så kabel kan göra skillnad? Bara för den läser/skriver långsamt. För den verkar ju "funka" eller vad man ska säga. Känns konstigt att den bara är seg, när man väl installerar.
För när jag väl var inne på osx så fukade allt jätte bra, å installera program i sk osx funkade kalas
Var ska man beställa? Vill ju köpa en sån är bra, å inte dålig, hitta en för 44dollar å en för 10dollar.
Så nu var väntan slut på installation....?
Å vad händer????
-Ett fel inträffade under förberedelsen för installationen. Försök köra det här programmet igen.
Kul!!!!!
Hur fan kan den krångla men, inte med den andra disken, å köra via usb på ssd med osx funkar kalas.
montera ssd nu i usb dock, och den har installations filer på 5.01GB