Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt OS "programknappar" borta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2003-10-24 12:43

Min granne Gunnel har en 10 år gammal Mac. En bekant till henne var inne och rotade i programmen och nu är programikonerna borta Det som är dock i X Jag har aldrig användt de gamla OSen förutom Classic.
Var hittar jag startikonerna till hennes program?

Nu är det en massa mappar på skrivbordet. Hon är totalt okunnig vad det gäller datorer. Det var hennes före detta som skötte datorn men den vill hon inte ha med att göra längre.

Tacksam för hjälp skall dit i eftermiddag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Min granne Gunnel har en 10 år gammal Mac. En bekant till henne var inne och rotade i programmen och nu är programikonerna borta Det som är dock i X Jag har aldrig användt de gamla OSen förutom Classic.
Var hittar jag startikonerna till hennes program?

Nu är det en massa mappar på skrivbordet. Hon är totalt okunnig vad det gäller datorer. Det var hennes före detta som skötte datorn men den vill hon inte ha med att göra längre.

Tacksam för hjälp skall dit i eftermiddag.

Du menar att "Startknappar" är inaktiverat? Det går att ändra på under inställningar ELLER så behöver man aktivera det under "Tilläggskontroll" och start om. Gå annars in i mappen program och leta reda på respektive program; ctrl-klick och lägg till som bokmärke. Då hittar man det under Äpplet sen.

Finns många varianter på det där. Tycker personligen att startknappar är blaffiga och fula. Alias Menu gillade jag, Bihierarcic också. Finns säkert på www.pure-mac.com

• Avstängd
  • 2003-10-24 13:36

Tackar tackar

1
Bevaka tråden