Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Yahoo email - inställningar på macen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

jag har flera gånger sista veckan haft svårt att skicka email från Mail via yahoo. Däremot kan jag ta emot email.
Jag har inga problem att skicka email från Yahoos webb-client.

Kan felet ligga hos mina inställningar på Mac-Mail eller måste det ligga hos Yahoo.
Igår kunde jag inte skicka email på 12 timmar men sedan släppte det plötsligt och jag kunde skicka i ett par timmar - nu kan jag återigen inte skicka.

Nu senast fick jag meddelande:
"Servers svarade: <email address="">: Relay access denied"
mvh Jonas Ludvigsson

Använder du en avsändaradress som inte är Yahoos? Det kan orsaka såna meddelanden från SMTP-servern.

Ursprungligen av keptang:

Använder du en avsändaradress som inte är Yahoos? Det kan orsaka såna meddelanden från SMTP-servern.

Hej Keptang, nej, det gör jag inte. [jag har yahoo som avsändaradress]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-08-29 18:40

Vad har du för MacOS-version och hur ser dina kontoinställningar ut i Mail.app?

Ursprungligen av jahve:

Vad har du för MacOS-version och hur ser dina kontoinställningar ut i Mail.app?

Hej! tack för svar. Jag har ändrat inställningar flera gånger Problemen upphörde först när jag uppdaterade datorn till 10.12. mvh Jonas

Jag har två Mailkonton, Yahoo och Gmail. Jag använde programmet Mail. På sistone har jag fått problem med Yahoo. När jag läste ett Mail på min iMac och senare kontrollerar Mail på min iPhone finns mitt redan lästa Mail kvar på min iPhone och som oläst. Inga motsvarande problem med Gmail. Vad har hänt?

1
Bevaka tråden