Sådana här spörsmål vore ju fenomenalt om @Redaktionen gjorde sammanställningar av någon gång om året. Tyvärr är ju dockningsstationer och/eller dongles ett måste för väldigt många som köper en ny MB/MBP nuförtiden. Inte nog med att man kanske måste ut med drygt 30 papp för en ny dator, man måste dessutom lägga på en icke försumbar summa på tillbehör.
Typ så här fast kanske mindre snackesaligt: https://nerdtechy.com/best-usb-c-docking-stat... (inkl Plugable-dockan ovan).
Självklart med Apple-vinkel (Windows only-prylar göre sig icke besvär) och vad som kan köpas i Sverige. Glöm inte de vanliga teknikkrämarna som Clas och Kjell!
Efter ett år kan man ju göra en ny sammanställning efter samma mall för att spara tid och redaktionell kraft.
För det är ju inte sällan man läser om någon intressant pryl på en utländsk sajt som hänvisar till exvis Amazon. Som kanske inte ens säljer till Sverige. Har man tur upptäcker man efter ett tag att exakt samma pryl säljs under annat namn av kanske just Kjelle. Sådant är inte alltid så lätt att klura ut för mindre tekniskt bevandrade. Satt själv i somras och letade runt på nätet som en tok för att avgöra 1) vilka usb wifi-adapters som är bra/prisvärda; 2) passar till Mac och nyaste MacOS; 3) går att köpa i Sverige; och 4) om de märken jag hittat möjligen kunde motsvaras av de svenska kedjornas prylar med liknande specs, utseende och pris för att kunna gå in och köpa över disk för snabbast leverans.
#nyhetstips.
(För någon sådan sammanställning av usb-c dockningsstationer har väl inte gjorts? Jag kommer inte ihåg att jag sett någon, och sökfunktionen ger som vanligt inget resultat... Det var skrevs ju en massa i bamsetråden om nya MBP förra året, men den infon är ju väldigt svåranvänd i efterhand)