Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 3

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av martenj:

Har beställt en nu också.
Men så såg jag denna laddningsplatta på Apple store, redo att skickas... men det står vara iPhones som kompatibla. Men det ska väl funka med Apple watch också?

Länk

Osäkert...

Jag har sett uppgifter om att serie 3 inte är qi-kompatibel. Inte heller så ska det nya laddningsfodralet som kommer till AirPod vara kompatibla med qi

Så jag skulle avvakta.

Edit: det är Gruber som säger det så då det känns som pålitligt

Gruber:

Citat:

But AirPower can do things Qi cannot — it can charge Apple Watch and the upcoming new AirPod case. Apple Watch and the AirPod case are not Qi devices — you cannot charge them on a Qi charging pad. That’s similar to the way AirPods (and the Beats headphones also equipped with Apple’s W1 chip) can do things regular Bluetooth headsets cannot — in particular, the seamless pairing process, and the lower audio playback latency enabled by the W1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-16 05:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Osäkert...

Jag har sett uppgifter om att serie 3 inte är qi-kompatibel. Inte heller så ska det nya laddningsfodralet som kommer till AirPod vara kompatibla med qi

Så jag skulle avvakta.

Edit: det är Gruber som säger det så då det känns som pålitligt

Gruber:

Va... nä, fan vad dåligt. Såg presentationen... kändes VERKLIGEN som att de målade upp det som att Apple watchockså lunder laddas trådlöst tycker jag - som iPhone alltså med Qi.
Trist gjort.

Och nej, jag är medveten om att de inte sa det rakt ut. Men deras predikan om hur utbrett Qi var, och i "samband med vår nya ladd-produkt som kommer sen så..."
snark

Ursprungligen av martenj:

Va... nä, fan vad dåligt. Såg presentationen... kändes VERKLIGEN som att de målade upp det som att Apple watchockså lunder laddas trådlöst tycker jag - som iPhone alltså med Qi.
Trist gjort.

Och nej, jag är medveten om att de inte sa det rakt ut. Men deras predikan om hur utbrett Qi var, och i "samband med vår nya ladd-produkt som kommer sen så..."
snark

Det var definitivt lite lurigt. Saken verkar vara att Air Power kan ladda klockan och fodralet men det är inte QI-standard men Apple jobbar på att få det infört i QI-standarden.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-09-21 10:35

Jag har köpt band från amazon. Dock inte fått dem än.

Är det fler än jag som ska få leverans imorgon men fortfarande har status "Förbereder för leverans" ? Jag har läst på några sidor att apple har skickat klockorna men inte ändrat status. Vet inte om det stämmer. Man kan tydligen söka på UPS med referens (brukar ofta vara mobilnummer) men jag hittar inte någon beställning på mitt nummer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-21 11:56
Ursprungligen av Bonjovi:

Jag har köpt band från amazon. Dock inte fått dem än.

Är det fler än jag som ska få leverans imorgon men fortfarande har status "Förbereder för leverans" ? Jag har läst på några sidor att apple har skickat klockorna men inte ändrat status. Vet inte om det stämmer. Man kan tydligen söka på UPS med referens (brukar ofta vara mobilnummer) men jag hittar inte någon beställning på mitt nummer...

Det stämmer. Den förbereds och går ut imorgon med bud. Inte postgång.

Ursprungligen av Bonjovi:

Jag har köpt band från amazon. Dock inte fått dem än.

Är det fler än jag som ska få leverans imorgon men fortfarande har status "Förbereder för leverans" ? Jag har läst på några sidor att apple har skickat klockorna men inte ändrat status. Vet inte om det stämmer. Man kan tydligen söka på UPS med referens (brukar ofta vara mobilnummer) men jag hittar inte någon beställning på mitt nummer...

Min växlade till "Skickad" vid 10.30.
DHL express sköter leveransen, men ingen tracking ännu.

Ursprungligen av Homestream:

Min växlade till "Skickad" vid 10.30.

Jag är avvundssjuk - kanske inte på klockan för jag är nöjd med min 2:a och vill ha LTE för att växla upp men på känslan av tidig julafton när grejerna är på väg

Grattis!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2017-09-21 12:18
Ursprungligen av Homestream:

Min växlade till "Skickad" vid 10.30.
DHL express sköter leveransen, men ingen tracking ännu.

Ja nu vid 11 så ändrades min med till skickad UPS för mig.

  • Medlem
  • 2017-09-21 12:30

"Förbereder leverans" här. Blir leverans på måndag

Ni som har beställt - köpte ni något extra band?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-21 12:46

Blä, varför ville jag ha en nike+ :/
Nästan tre veckor kvar att vänta.

  • Medlem
  • 2017-09-21 16:25

Bra recension av Ljud och Bild.

http://www.ljudochbild.se/test/prylar/apple-w...

Lovande batteritid och snabbhet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är avvundssjuk - kanske inte på klockan för jag är nöjd med min 2:a och vill ha LTE för att växla upp men på känslan av tidig julafton när grejerna är på väg

Grattis!

Första klockan för mig, så jag är sjukt taggad!
Tror LTE kommer att dra för mycket batteri för att vara värt det, man har ju ändå alltid telefonen med sig iaf.

  • Medlem
  • 2017-09-22 12:32

Leverans om ett par timmar. COME ON!

Köpte min Aw3 idag! Vad är det första jag måste göra? Vilka appar ska jag ha? Jag har Musse Pigg, enligt uppgift ska man bara trycka på han så säger han tiden, kanske inte funkar på svenska?
Tacksam för all svar

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-22 22:21
Ursprungligen av jesuisfestis:

Köpte min Aw3 idag! Vad är det första jag måste göra? Vilka appar ska jag ha? Jag har Musse Pigg, enligt uppgift ska man bara trycka på han så säger han tiden, kanske inte funkar på svenska?
Tacksam för all svar

Musse kan tala på min Apple Watch Sport Gen1 (första modellen som kom).

Ursprungligen av mattiL:

Musse kan tala på min Apple Watch Sport Gen1 (första modellen som kom).

Förstår int varför han e så tyst på min då ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-22 22:39
Ursprungligen av jesuisfestis:

Förstår int varför han e så tyst på min då ?

https://support.apple.com/sv-se/HT207194

Tack så mkt, jag gjort allt som står där, men funkar ändå inte ?
Inte Toy Story gänget heller, och allt ljud är på!
Vet inte var man ska ladda ner rösterna....märkligt!
Du har inga mer tips på vad man kan göra med klockan, du verkar väldigt insatt & bra ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-22 22:58
Ursprungligen av jesuisfestis:

Tack så mkt, jag gjort allt som står där, men funkar ändå inte ?
Inte Toy Story gänget heller, och allt ljud är på!
Vet inte var man ska ladda ner rösterna....märkligt!
Du har inga mer tips på vad man kan göra med klockan, du verkar väldigt insatt & bra ?

Kanske det som föreslås här hjälper ?

Ursprungligen av mattiL:

Kanske det som föreslås här hjälper ?

Wow!!! Tack så hjärtligt, ska prova det där direkt!!!!

TACK!!!!!!!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-22 23:02

Eller detta:
I know it's old, but I'll add to this.
I fixed Mickey speaking by switching off Bluetooth on my phone, allowing my watch to connect to my home network, then tapped Mickey and the speech file was added from Apple.
Reconnected Bluetooth, and it works great.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-23 23:36

Jag föll till föga och beställde en AWS 3 att ersätta min nuvarande Gen 1.
Allt för att få mera speed...

Ursprungligen av mattiL:

Jag föll till föga och beställde en AWS 3 att ersätta min nuvarande Gen 1.
Allt för att få mera speed...

Grattis! Jag är faktiskt nöjd med min Aw3 även om jag inte vet riktigt vad jag ska ha den till mer än en klocka
Skönt att slippa ta upp mobilen ur fickan när man får notiser
Tack för hjälpen häromdagen!

Jag har haft första klockan sedan april 2015 (Stainless steel) och varit supernöjd förutom att den var seg som sirap. Hoppade på en svart sportklocka denna gång och trodde jag skulle sakna premiumkänslan av stål med än så länge är jag riktigt supernöjd. Shit vad snabb den är på att ta kommandon - åtminstone jämfört med min förra modell=)

Riktigt nöjd.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-24 16:44
Ursprungligen av kafferast:

Jag har haft första klockan sedan april 2015 (Stainless steel) och varit supernöjd förutom att den var seg som sirap. Hoppade på en svart sportklocka denna gång och trodde jag skulle sakna premiumkänslan av stål med än så länge är jag riktigt supernöjd. Shit vad snabb den är på att ta kommandon - åtminstone jämfört med min förra modell=)

Riktigt nöjd.

Låter bra att den känns snabb, det är en av mina anledningar att byta.
En annan anledning för mig med Sport-modellen är nickelallergi, stål kan ställa till det för mig så min nuvarande är också en svart Sport (ingen kommer märka skillnaden).

Ursprungligen av mattiL:

Låter bra att den känns snabb, det är en av mina anledningar att byta.
En annan anledning för mig med Sport-modellen är nickelallergi, stål kan ställa till det för mig så min nuvarande är också en svart Sport (ingen kommer märka skillnaden).

Jag var och är lite orolig för repor. Min tidigare av stål hade enbart lite repor på själva höljet men inte en skavank på displayen (förutom något inbränt??). Ska bli intressant att följa hur denna sport modell håller emot. Min tanke är att uppgradera min klocka var 2-3 år likt mina iPads. Telefonen byter jag varje år då den används mer än någon annan enhet i hemmet/jobbet.

  • Medlem
  • 2017-09-24 19:07

Står i valet och kvalet mellan en beg series 2 och en ny series 3. Såg nedanstående video och det ser onekligen ut att vara en del skillnad i hastighet. Kanske inget man märker om man inte har något att jämföra med förstås... hur upplever ni som använt båda skillnaden?

https://m.youtube.com/watch?v=wC80Lem__II

Ursprungligen av Ello:

Står i valet och kvalet mellan en beg series 2 och en ny series 3. Såg nedanstående video och det ser onekligen ut att vara en del skillnad i hastighet. Kanske inget man märker om man inte har något att jämföra med förstås... hur upplever ni som använt båda skillnaden?

https://m.youtube.com/watch?v=wC80Lem__II

Det måste vara något fel på Series 2 klockan i den där videon, min är inte alls så där långsam. Är helt övertygad om att Series 3 är snabbare, men..

Någon annan med en Series 2 som håller med?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det måste vara något fel på Series 2 klockan i den där videon, min är inte alls så där långsam. Är helt övertygad om att Series 3 är snabbare, men..

Någon annan med en Series 2 som håller med?

Inte omöjligt. Jag försökte göra samma tester hemma och jämföra med videon men fick inget vettigt resultat. Det kändes som att det varierade

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-25 16:50

Jag tyckte det såg ut som att (en del) appar redan hade startats på Series 3, så de kanske låg i cachen...

Bevaka tråden