För mig känns det bara som en artificiell begränsningen. Det är en mjukvaruuppdatering som behövs för att slå på roamingfunktionen. Snarare så är det så att Apple vill begränsa gråimporten. Så snart som Apple Watch 3 LTE släpps globalt för hela världen så kommer roamingen att automagiskt börja fungera efter en firmwareuppdatering.
Då kan du börja med att förklara varför följande begränsningar finns idag. Beror det också på magiska begränsingar i klockans firmware? Dvs: LTE koppling för klockan är inte tillgänglig i alla delar av respektive nätverk.
China Unicom
Activation available only in Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, Tianjin, Changsha, Wuhan and Zhengzhou.
Bell2 (EN, FR)
Activation available in all Canadian provinces except Manitoba and Saskatchewan.
Detta trots att Manitoba och Saskatchewan har LTE täckning. Det kan iofs bero på att dessa regioner inte har LTE Advance så det finns kanske ett beroende till LTE Advance för denna funktion.
BTW: Jag tänker inte ge mig in på China Unicoms siter för att försöka reda ut vad som gäller för deras regioner