Riktigt sjukt hur störda människor är, tragiskt. Jag hade förmodligen som produktägare för Swish aldrig kommit på tanken att man skulle behöva kunna blocka nummer för att idioter skulle använda dom 50 tecken i meddelandet till att trakassera någon. Eller sitta och skicka 1:- betalningar för att låta mottagaren gå back ekonomiskt.
Däremot tar jag det som en lärdom, man behöver tänka utanför boxen allt mer, jag har suttit i helt andra typer av projekt, inget i närheten av Swish, men när jag tänker tillbaka på det så hade det definitivt funnits luckor för "konstigheter" i denna kaliber.
En tragisk värld vi lever i. Felet är i min mening inte på produkten, den är på idioterna som gör detta.
Det där vore riktigt bra! Den funktionen har jag faktiskt både tänkt på, och behövt.
Jag fick 20 lax (japp 20 kakor, 20 000:-) felswishat i somras.
2 minuter senare ringer nån riktigt närvös lirare och frågar om han kan få tillbaka sina pengar.
Kommentaren när jag frågar varför han inte kollade på NAMNET i bank-id så svarar han att "asså jag bara körde touch id".
Detta lär väl bli ännu värre med FACE-ID?!? Ska man blunda tills man vet om man vill godkänna? HA HA HA.
Det känns faktiskt som att många touch-id flöden måste byggas om i och med face id, eftersom man själv inte kan styra över "när" man ska autha. Mao kommer det typ behöva "Initieras" med en knapptryckning, inte som idag att bara en touch-id-prompt dyker upp.