Ny vecka, nytt avsnitt av vår poddradio. Vi pratar bland annat om Googles kommande event, Nokia 8 och tv-licensen som ser ut att flytta till skattesedeln.
Läs hela artikeln här
Hörde att ni verkade lyriska angånde den smarta ringklockan.
Jag har haft en sån i över 1 år. Supernöjd med den och den har smittat av sig till många grannar och vänner.
ring.com heter dem. Har även deras "floodlight cam" som är ännu bättre då den kan skilja på rörelse och människor. Därmed får jag bara notiser när det verkligen är någon på min baksida och inte bara en spindel eller träd som rör sig i vinden.
När jag ändå är i fart att lovorda dem så kan jag passa på att säga att deras support är fenomenal. Typ i stil med Apples. Hade problem med en kamera - Inga problem, de skickade en ny kamera. Förbetald retursedel och en stående rabatt forever på lagringskostnaden.
Dessutom så tillkommer ny funktionalitet alltefterssom de utvecklar programvaran i enheterna som de skjuter ut OTA och vipps så bara funkar det. Tack vare att ringklockan är batteridriven så har jag många gånger haft extra nytta av den som babywatcher och liknande utan att behöva fixa med sladdragningar, inte ens ström
Tips:
Deras internationella utbud är begränsat men om ni surfar med ett amerikanskt IP till ring.com som ser man mer saker. Har inte testat att köpa något av det men med en Borderlinx-adress (eller liknande) eller någon bekant i USA som kan mellanlanda grejjerna så ökar utbudet