Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magsafe-laddning fungerar inte (MacBook Pro ca 2012)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, detta gäller en MacBook Pro 13", årsmodell 2012, tror jag (kan inte se det nu).

Plötsligt laddar inte MagSafe (den något äldre, vinklade modellen) som den ska. Ibland är det helt svart, ibland flimrar kontaktlampan svagt i grönt, men laddar inte. Så plötsligt, efter några dagar, när man kopplar in kontakten, har det hänt att den laddar det som det ska. En lustig detalj då är att när den orangea lampan tänds så startar datorn upp (Mac-ljudet) trots att locket är nedfällt. När den är laddad funkar den som vanligt en kort stund, tills den plötsligt kan dö utan förvarning. Och processen upprepas.

Frågan är: är detta ett fel i MagSafe-anslutningen eller med hårdvara/logikkort? Själva MagSafe-kontakten funkar med andra burkar och har ju funkat fint med denna förut. Jag har gjort ett par SMC-reset också.

Då laddaren fungerar på andra datorer så kan man våga anta att det är datorn som är problemet. Kan vara porten, batteriet, logikkortet mm. Svårt att säga.

Testa att ladda ner coconutBattery och kika på vilken status ditt batteri har.

Tackar båda, nu har jag inte fått igång burken på ett tag, men vill minnas att Coconut visade bra stats. Lutar också åt ett hårdvarufel, frågan är om det är moderkortet eller bara en glitch i själva kontakten (i Macen).

1
Bevaka tråden