Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac.com och tillgänglighet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-25 03:47

Sitter och funderar på att skaffa mig ett .mac-konto att ha som backuplösning.

Registrerade mig för en 60dagars testrunda men nu verkar det dock vara väldigt tjockt på iDisk-servern eller något för det funkar inte att göra en backup för mig.

Är detta nåt som händer ofta, och vilken hastighet brukar man få mot iDisk-servern?

.mac tillgängligheten har varit utmärkt tycker jag. Jag använder inte mitt konto så hysteriskt mycket via iDisk. Visserligen lär användandet av iDisk öka i och med Panther. Men jag har då alrig märkt av någon nertid. Jag backupar inte heller mot iDisken utan mot min iPod. Går snabbare...

Jag är väldigt nöjd med mitt .mac konto!
Inget jag ångrar.

Får jag ragga dig som medlem kanske?

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 13:32

Ja, absolut att rekommendera.
Avgiften tjänar man in flera gånger om genom diverse erbjudanden och "gåvocheckar" etc.
Tex. efter årsavgiften på ca: 900:- fick man genast ett avdrag på en gåvocheck på 200:- för att man förnyar, och direkt efter att apple plockat pengarna av ens konto, fick man genast en ny på 180:- bara som tack. Så redan efter det så har årsavgiften gått ner till 520:-, och efter diverse andra rabatter och så, så tror jag att man i praktiken inte betalar ett jota för att ha ett superbra konto.
iDisken funkar väl ok, lite segt ibland, men det beror väl också på att uppkopplingen är långsammare på bredband än på nedkopplingen, men helt ok. Jag är inte så stressad.

Bli medlem, du kommer inte att ångra dig......Heja Apple.

1
Bevaka tråden