Jag menar att dom har en AR - eller vad dom nu kallar avdelningen (Kommunikationsavdelningen, PR, Marknadsföringsavdelningen, etc, etc) där 10-50 personer sitter...och några (säkert 5-8 personer) har säkert varit inblandade i detta...brainstorming, beställning, utvärdering (kommer så småningom), etc...alltså; hur man än vänder på det så har detta kostat minst en mille och flera hundra mantimmar hos egen anställd personal. Det är så det är...en sådan här grej kostar mera i mantimmar - och ofta i reda kronor - mera lokalt än vad den externa firman (IT-företaget som gjorde appen) fakturerar.
Rätt eller fel? Har inga åsikter om det...det enda jag är säker på är att på statliga och kommunala bolag så är mantimmar-insatsen lokalt ENORMT mycket större än om ett privat bolag beställer en extern produkt/tjänst. Det är en slags naturlag.
Exempel: Jag jobbade på ett staligt bolag en gång i tiden. Vi la ner flera hundra mantimmar på en externt producerad kort informationsfilm som tog ca. 30 mantimmar för det externa företaget att sy ihop. Jag tappade räkningen när det gäller antalet som var inblandade lokalt inom det staliga företaget (mååååånga kockar för den soppan) och hur många möten som bokades för detta projekt. Info-fimen var en liten fin bagatell, men apparaten lokalt för att få till stånd denna bagatell växte till et monster.
Bara spekulationer från min sida nu, men jag tror inte att PostNord själva utvecklar sin app. Sen kan man tycka att AR är detta fall är väldigt onödigt. Men jag tycker det är roligt att appen uppdateras med förbättringar, säkerhet och nya funktioner, bra som dåliga.