Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Your iMac to go

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tillverkaren

läckert

Förf-n!
Dubbelplussnygg!
Vart hittar jag fler bilder?

*orolig över hur den ter sig i andra vinklar*

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
Förf-n!
Dubbelplussnygg!
Vart hittar jag fler bilder?

*orolig över hur den ter sig i andra vinklar*

Jag glömde lägga till länken, men den finns nu.

• Oregistrerad
  • 2003-10-26 13:10

Jag gillar design, men det här var det värsta jag sett. Det ser ut som sjukhusutrustning av mest skräckinjagande slag. Hemskt illa, säkert praktisk, men aj vad illa. Fruktansvärt.

Attans skit, det klart de klantade sig med den iallafall, fast de var bra ute.
Den var bra nära en tiopongare i min mening.
De har ju satt de främre benen tätt ihop och de bakre isär.
Det borde ju ha gjorts tvärt om istället, så man t.ex. kom in med benen bättre under makapären.
Och så hade den gått bättre in i hörn mm.

jäkla nollor!

*upprörd och kan ha överdrivit en del*

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Jag gillar design, men det här var det värsta jag sett. Det ser ut som sjukhusutrustning av mest skräckinjagande slag. Hemskt illa, säkert praktisk, men aj vad illa. Fruktansvärt.

För de blanka benens skull?
Och/eller de fantasilösa tassarna/hjulen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
Attans skit, det klart de klantade sig med den iallafall, fast de var bra ute.
Den var bra nära en tiopongare i min mening.
De har ju satt de främre benen tätt ihop och de bakre isär.
Det borde ju ha gjorts tvärt om istället, så man t.ex. kom in med benen bättre under makapären.
Och så hade den gått bättre in i hörn mm.

jäkla nollor!

*upprörd och kan ha överdrivit en del*

Sant.

• Oregistrerad
  • 2003-10-26 13:19

Hela prylen ser för jäklig ut.

tycker den är ganska läcker, men det finns inget praktiskt med den...

Den blir nog inte lika snygg med kablaget i...

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-26 17:30

Haha! Kolla in bilderna med den där bruden som försöker använda imacen på tillverkarens hemsida (längst ner på sidan med bilderna).

Ser inte direkt bekvämt ut. Snacka om dåliga arbetsställningar.

Den andas verkligen sjukhusutrustning. Tyvärr tror jag dock att den som arbetar med datorn i de där ställningarna får ta sig till sjukhuset efter något år. Idiotiskt att placera benen ihop framtill ja, liksom någon skrev tidigare. Väldigt ointelligent.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-26 18:00

Det var ju fan det vidrigaste jag sett på länge. Att folk orkar...

• Oregistrerad
  • 2003-10-26 18:11

Haha - ja, det är riktigt, riktigt illa faktiskt. Särskilt kanske den bilden där hon sitter uppkurad i soffan och framför denna sjukhusattiralj. Det ser lika "naturligt" ut som bilder från 50-talet med reklam för obskyra hårtorkar osv. Både fult, oergonomiskt, icke-hemtrevlig design, säkert dyrt... etc, et al. Designmästerverket iMac på detta skrälle blir som en konstig kombination av... ja, jag vet inte vad. Som att ha fantastiskt bra skivor men en riktigt usel stereo att spela dem på. Som att ha en swimmingpool med smutsigt vatten. Som att åka på solsemester och mötas av snöstorm.

Citat:

Haha - ja, det är riktigt, riktigt illa faktiskt. Särskilt kanske den bilden där hon sitter uppkurad i soffan och framför denna sjukhusattiralj. Det ser lika "naturligt" ut som bilder från 50-talet med reklam för obskyra hårtorkar osv. Både fult, oergonomiskt, icke-hemtrevlig design, säkert dyrt... etc, et al. Designmästerverket iMac på detta skrälle blir som en konstig kombination av... ja, jag vet inte vad. Som att ha fantastiskt bra skivor men en riktigt usel stereo att spela dem på. Som att ha en swimmingpool med smutsigt vatten. Som att åka på solsemester och mötas av snöstorm.

eller det värsta scenariot:

man knäpper på macen och windows xp går igång...

Kan nog funka på ett ålderdomshem som rull(d)ator.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-27 12:33
Citat:

Hela prylen ser för jäklig ut.

Ja, verkligen. Det är hysteriskt fult. Amatördesign (dvs ingen tanke på ergonomi och en mycket ytlig idé, ogenomtänkt).

1
Bevaka tråden