Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Messenger Lite får stöd för videosamtal

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som inte vill använda Facebooks mer tungrodda chatklient kan nu få tillgång till videosamtal även i den lättviktiga klitenten Messenger Lite.

Läs hela artikeln här

Gradvis återför Facebook sina förrymda får till fållan.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-08 12:57
Ursprungligen av Zeugma:

Gradvis återför Facebook sina förrymda får till fållan.

Självklart finns det ett visst egenintresse att införa de där funktionerna i Lite-versionen, men om man tillhör den delen av den befintliga användarskaran som genuint föredrar Lite-versionen är ju det här goda nyheter Skulle gärna se en IOS-version också, vanliga Messenger är lite väl övergödd.

Jag tillhör Lite-användarna, eller ja. Tillhörde. Lite gör 95 % av det jag vill, nu 100 % med videosamtal (avrundat, kanske). Den tar samtidigt märkbart mindre resurser, och är inte döden för batteritiden.

Sedan ett tag kör jag dock Friendly, typ en web-wrapper. Klumpig och ful, men jag slipper det monster som FB-appen blivit. Använder inte Facebook tillräckligt för det ska vara värt, helt enkelt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-08 13:16
Ursprungligen av emilakered:

Jag tillhör Lite-användarna, eller ja. Tillhörde. Lite gör 95 % av det jag vill, nu 100 % med videosamtal (avrundat, kanske). Den tar samtidigt märkbart mindre resurser, och är inte döden för batteritiden.

Sedan ett tag kör jag dock Friendly, typ en web-wrapper. Klumpig och ful, men jag slipper det monster som FB-appen blivit. Använder inte Facebook tillräckligt för det ska vara värt, helt enkelt.

Ah, men Friendly är alltså betydligt mindre resurskrävande och belastande än även Messenger Lite? Är lite gramse över att Lite inte finns för IOS, men jag såg att Friendly finns där.

Ursprungligen av ekloev:

Ah, men Friendly är alltså betydligt mindre resurskrävande och belastande än även Messenger Lite? Är lite gramse över att Lite inte finns för IOS, men jag såg att Friendly finns där.

Friendly är i princip bara en web-wrapper för hela Facebooks mobilsida. Med lite pålagda grejer för settings, teman och notifieringar. Där finns också webbversionen av Messenger.

Som sagt, fult och klumpigt men tar nära noll resurser. Räcker för det lilla jag gör.

1
Bevaka tråden