Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Köpte en Seagate 6 Tb HDD idag och kopplade in den med Paragon programmet som Seagate rekommenderade. Genast fick jag en känsla av att datorn började gå långsamt. Testade att föra över 7gb och det tog två timmar vilket jag tycker är ganska slött. Min fråga är om jag bör formatera om HDD så att den bara går till Mac. Blir det snabbare då? Disken skall bara vara en backup för filer och bara användas på mac. Tacksam för snabb hjälp, mvh Hazze
Jo, det blev fel med bilden men så körde jag raderingen med Terminalen i stället och då gick det ju bra. Jag fick ju vara försiktig så det inte blev fel disk men del löste jag. Nu funkar den klockrent troligen utan finesserna men dom saknar jag inte, snabb är den också! Tack för all hjälp.
Hasse
Det är väl de där gratismjukvarorna som följer med färdiginstallerade vid köp av ny hårddisk. Typ backupprogram mm. Dessa är ju generellt skräp och kan med gott samvete kastas.
Det är väl de där gratismjukvarorna som följer med färdiginstallerade vid köp av ny hårddisk. Typ backupprogram mm. Dessa är ju generellt skräp och kan med gott samvete kastas.