Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99-akuten: Så tittar du på Dplay med Chromecast

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill du använda den strömmande tjänsten Dplay med din Chromecast, men är osäker på exakt hur det går till? Vi går igenom hur du spelar upp Dplay-innehåll på olika enheter.

Läs hela artikeln här

Tack för bra artikel.
Dplay/kanal 5 till apple tv via airplay är dock så buggigt att jag knappt finner ord.
Hoppar ur så fort skärmen på telefonen släcks. När det blir reklam dör den igen.
Genom tiderna har jag haft samma problem via Iphone 4, 5S, 7+ & 8+. Två olika Asusroutrar.
Både ATV 3 & 4. ATVn trådad.
Tur att det funkar att titta direkt på datorn i alla fall.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-05 09:24
Ursprungligen av Wille_3:

Tack för bra artikel.
Dplay/kanal 5 till apple tv via airplay är dock så buggigt att jag knappt finner ord.
Hoppar ur så fort skärmen på telefonen släcks. När det blir reklam dör den igen.
Genom tiderna har jag haft samma problem via Iphone 4, 5S, 7+ & 8+. Två olika Asusroutrar.
Både ATV 3 & 4. ATVn trådad.
Tur att det funkar att titta direkt på datorn i alla fall.

Kul att den uppskattades!

Ja det verkar vara något med Dplay och Apples plattformar, de anger rättighetsproblematik som en anledning till att de inte stöder Chromecast, men att appen på Apple TV och Airplay-stödet är svajigt kan inte ursäktas av rättighetsfrågor. Det tråkiga är ju att det har varit så här ett tag, jag hade kunnat acceptera om deras tjänst och mjukvara inte höll lika god nivå på alla plattformarna i början, det är ju inte helt självklart att sjösätta en streamingtjänst och mjukvaror och tillbehörsstöd för Chromecast. Men, Dplay lanserades inte igår direkt, så det borde ha blivit bättre vid det här laget. Trist för den som lever det mobila livet, men datorn är en vettig lösning i väntan på att de (förhoppningsvis) styr upp stödet för Apples plattformar.

Ursprungligen av Wille_3:

Tack för bra artikel.
Dplay/kanal 5 till apple tv via airplay är dock så buggigt att jag knappt finner ord.
Hoppar ur så fort skärmen på telefonen släcks. När det blir reklam dör den igen.
Genom tiderna har jag haft samma problem via Iphone 4, 5S, 7+ & 8+. Två olika Asusroutrar.
Både ATV 3 & 4. ATVn trådad.
Tur att det funkar att titta direkt på datorn i alla fall.

Riktigt trist att det verkar funka så dåligt! Det är ju ändå en väldigt stor känd som har funnits länge.

  • Medlem
  • 2018-04-05 19:13
Ursprungligen av Redaktionen:

Vill du använda den strömmande tjänsten Dplay med din Chromecast, men är osäker på exakt hur det går till? Vi går igenom hur du spelar upp Dplay-innehåll på olika enheter.

Läs hela artikeln här

Är inte Dplay typ Kanal 5 streaming?

Ursprungligen av ekloev:

Ja det verkar vara något med Dplay och Apples plattformar, de anger rättighetsproblematik som en anledning till att de inte stöder Chromecast, men att appen på Apple TV och Airplay-stödet är svajigt kan inte ursäktas av rättighetsfrågor.

Mja, rättighetsfrågorna gäller väl snarare att de inte haft tillåtelse att sända alla program (framförallt utländska) via Apple-TV eller Airplay. Apple-TV ska dock vara löst nu vad jag vet.

Problemet med att Chromecast inte fungerar med Apple-enheter är väl snarare att de nöjt sig med att stödja Airplay.

Ursprungligen av PaO:

Är inte Dplay typ Kanal 5 streaming?

Det stämmer. Det hette ju Kanal 5 Play förut. Kanalen ägs av Discovery Networks (därav D:et i Dplay) och tjänsten omfattar i dag många fler av deras kanaler.

Chromecast fungerar med iOS appen nu ?

Ursprungligen av Raxxor:

Chromecast fungerar med iOS appen nu ?

Undra om den fungerar lika bra som allt annat med Dplay-appen verkar funka

Testade att airplaya till atv:n och det funkade!
Såg ett helt program utan att den la av en drös gånger och övergången till och från reklamen funkade smärtfritt med. Halleluja!
Ska väl inte ropa hej ännu efter så många år, men ska börja klaga oftare i forumen på 99, då händer det saker.

1
Bevaka tråden