Jag köpte en Dali Katch. Jösses vilket ljud! Helt otroligt hur de kan få fram ett så fantastiskt ljud ur en sådan högtalare. Det är helt enkelt svårt att begripa att man lyssnar på en så liten trådlös högtalare. Högt går det att lyssna också utan att ljudet helt förstörs. Ska jag kritisera något är det att den övre basen/undre mellanregistret låter lite för burkigt. Men jämfört med andra trådlösa högtalare lirar denna i en egen division. Man kan höra de olika instrumenten, det låter naturligt och rent. Man kan givetvis inte jämföra med stativ eller golvhögtalare av lite bättre kvalitet vad gäller ljudvolym, men kvaliteten är inte långt efter.
Dessutom är den snygg, välbyggd och Bluetooth hittas direkt. Här är det väl mer utvecklingen av Bluetooth som gått framåt än själva högtalaren. En sak till går att kritisera och det är att det är en vanlig(?) DC-ingång för laddningen. Borde ha varit USB-C.
Så vill ni kosta på er något utöver det vanliga så kan jag lätt rekommendera denna. Och även om den är dyr för att vara en trådlös högtalare ligger ändå priset inom räckhåll för de flesta och då får man en upplevelse på köpet. Om man är intresserad av ljud.