Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite radical-noob frågor om X11

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-28 08:20

Hur hanteras X11 i macosx?`
får man X11 stylee på fönstrena eller är det bara motorn som används? Och om X11 stylee e det som gäller kan man ladda en fönsterhanterare typ som Sawfish för att hantera dessa fönster på ett praktiskt sätt?

Finns apt-get med ifrån Fink project eller måste man använda den urgamla dselect?

X11 program och Aqua (heter de aqua?) program kan dom köras sida vid sida på skärmen eller måste man typ logga in och ut för o byta fönsterhanterare?

mvh // Neo - en gammal debian användare som går över te macosx.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-28 08:38

Fönstrena får Aqua-utseende, men det beror egentligen på att Apple har en egen fönsterhanterare som imiterar utseendet. Alla X11-fönster kan användas som vilka andra Aqua-fönster som helst: minimeras osv. De kan användas sida vid sida med vanliga fönster. Du kan lägga in en egen fönsterhanterare om du vill, men då tappar man ju de här fördelarna.

apt-get (och dselect) finns i Fink. Fink håller på att uppgraderas till senaste systemversionen 10.3 (Panther). Det fungerar redan nu, men bara med källkodsdistribution. Ska vara klart med binära paket inom kort.

• Oregistrerad
  • 2003-10-28 09:04

Tack för hjälpen.. kan jag med andra ord installera lite av mina favorit applikationer i panther med gott samvete.. (har jue precis fått min nya powerbook.)

1
Bevaka tråden