Hej,
Jag fuskar ibland, på jobbet, med min privata (gamla) Macbook Pro. På arbetsplatsen har vi en renodlad microsoft-miljö, med Lenovo-laptops till alla. De senaste modellerna av Lenovo, Yoga, X1 Carbon osv, gör att vi i produktkatalogen har fått in fler val av dockningsstationer.
Så min fråga är, tror ni att denna dockningsstation skulle fungera till min Macbook Pro?
"ThinkPad Thunderbolt 3 dockningsstation är en oöverträffad dockningslösning med Intel Thunderbolt 3-teknik. Med sammanlagt 13 portar kan du ansluta alla dina enheter och snabbt ladda datorn via USB Type-C-porten. Du får stabil 4K-videokapacitet med blixtsnabb dataöverföring. Ordna en maximalt produktiv och utrymmessnål arbetsstation genom att helt enkelt ansluta din bärbara dator eller pekplatta till ThinkPad Thunderbolt 3-dockningsstationen."
Info om min Macbook Pro:
Macbook Pro Retina 13" (mid 2014)
Så, vad tror ni? Kan jag beställa en sådan "docka", ansluta en skärm, t-bort och mus och sedan ha min macbook dockad? Om inte, finns det andra dockningsstationer ni kan rekommendera? Vill ha minst en skärm, t-bord, mus inkopplade och sedan får det gärna ladda macen via dockan också, så man får loss en strömkabel.