Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes sparar inte ID3-taggar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har slitit mitt hår nu ett tag och får ingen ordning på det. På min huvuddator kan jag inte ändra ID3-taggarna. Rensar min iTuneslista och drar in låtarna igen så ser de ut som de gjorde innan jag ändrade taggarna.
Har slängt alla iTunes spellistor, databaser och plister. Skapat ny användare och testat som den, samma problem.
Gjorde samma sak på min iBook, funkar!!
Har någon råkat ut för samma problem och hur löser man detta?

Trodde att detta skulle lösa sig i och med iTunes 4, men icke sa nicke. Samma fel. Ingen annan som har eller haft problemet och ev. sitter på lösningen?

Det råkar inte vara så att du har iTunes inställt på att "Kopiera filer till mappen Itunes Music när ett spår läggs till i listan"?

I sådant fall så ändrar du ID3-taggen på filen i iTunes-biblioteket och inte "orginal"-filen.

Det skulle kunna förklara varför du får den gamla ID3 taggen när du tömmer listan och drar in mp3:an på nytt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 12:35

Har samma problem, jag kan inte ens ändra version av ID3-taggar. Jag fick detta problem när jag installerade iTunes 4.

Visst var det så enkelt!!! Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Nemas problemas.....det känns skönt att "ge tillbaka" eftersom jag själv oftast är den som ställer frågor här!

1
Bevaka tråden