Vad som skulle få mig att lämna iOS måste vara någon viktig funktion som inte finns men finns på någon annan plattform eller som fungerar så dåligt jämfört med någon annan plattform.
Och jag ser ingenting som uppfyller de kriterierna. Det finns saker som inte fungerar bra, det finns buggar som är förvånande (jag ser dem ofta i samband med kopplingen mitt Apple Watch), det finns saker som jag gärna skulle vilja ha men ingenting som får mig att vilja lämna IOS.
Om jag tittar på önskelistorna som dyker upp här så:
Spela in samtal är för mig endast aktuellt i jobbet och då för att spela in videokonferenser. Det kan givetvis finnas tillfällen då jag skulle vilja spela in privatsamtal för möjligheten att bevisa något vid en eventuell konflikt men det är sällsynt på gränsen till obefintligt behov för mig
Filer...Jag vill egentligen komma ifrån hanteringen av ett filsystem överhuvudtaget även för PC/Mac så jag är inte så bekymrad över denna aspekt. Jag ser det mer som att jag lever kvar i ett gammalt sätt att hantera data på och vill använda sökfunktioner för att kunna hitta "filer" i en stor privat databas över information som jag har.
Siri kan bli bättre men det finns gott om situationer där en röstassistent inte alls fungerar för mig. Jag jobbar i ett kontorslandskap och där är det överhuvudtaget inte att fundera på att använda röstassistent. Men svenska Siri kan förbättras - det märks att svenska inte är ett fokuserat språk jämfört med engelska.
Så just nu ser jag inte vad som skulle få mig att vilja lämna IOS - då måste en ny revolution ("disruption") komma och det är inte något av olika Androidbaserade systemet (för mig så är de systemen så olika sinsemellan att de är inte att anses vara samma system)