Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone ios 12 beta 5 (och 6) synkar ej stegen från apple watch

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har senaste ios 12 beta 6 och senaste wach ios 5 installerade på mina enheter. Sedan tre dagar tillabaka synkningen av stegen mellan aktivitetets appen på watchen och akrivitets appen på iPhone inte fungerar dvs plötsligt slutade fungera. Först synkades enbart hälften av stegen och nu inga allas. Har någon stött på liknande problem? Lösning?

Har du installerat senaste betan?

Om du har det så kan du alltid skicka lite feedback till Apple via appen.

Vill man ha en fungerande miljö så ska man inte köra betor

Rent allmänt så är det från och till problem med synkningen av aktivitetsdata mellan klockan och telefonen. Åtgärder att prova:

* force quit av aktivitetsappen på telefonen
* omstart av telefonen
* omstart av klockan (ordningen är pga att det tar lång tid att starta om klockan:)

Det brukar lösa saker och ting

Jag kan gissa att du har en fulvariant av WatchOS betan (dvs: du är inte betalande utvecklare) så det är inte helt enkelt att rapportera fel på klockan och jag vet inte riktigt hur jag skulle rapportera felet via IOS-feedback.

Det är bara att bita i det sura äpplet och acceptera att du kör beta (som faktiskt fungerar rätt bra trots alla som gärna vill varna för det

Edit: Är det bara stegen som inte synkar? Synkar aktivitetsringarna mellan klockan och telefonen?

1
Bevaka tråden