Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad-pennan Logitech Crayon kommer till Sverige

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Logitech visade upp Ipad-pennan Crayon i samband med Apples utbildningsinriktade event tidigare i mars, och nu kommer den till Sverige.

Läs hela artikeln här

Vilka iPads funkar den till?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-06 14:11

Logithechs hemsida står det bara iPad 6th generation (2018). Men jag tycker den borde kunna fungera med alla iPads som klarar Apple Pencil? Kanske redaktionen kan kolla?

Antar att den riktar sig till skolvärlden som ju den iPaden också riktar sig mot. Lite billigare i inköp om man ska köpa många pennor. Men om jag som vuxen privatperson var sugen på en penna skulle jag nog välja Apple Pencil som är tryckkänslig.

Ursprungligen av TheiPad:

Vilka iPads funkar den till?

Ursprungligen av IngoX:

Logithechs hemsida står det bara iPad 6th generation (2018). Men jag tycker den borde kunna fungera med alla iPads som klarar Apple Pencil? Kanske redaktionen kan kolla?

Den fungerar endast med 6gen Ipad (förtydligar nyheten så det blir tydligt). Det handlar inte om skillnader i skärmen eller något sådant, pennan använder en specifik frekvens och använder inte Bluetooth.

Citat:

"Sorry, but this little guy is specifically designed for the 2018 9.7-inch iPad. It uses a special type of connection technology that is not available on other Apple Pencil supported devices. It's not a difference in the iPad's screen or software. It's specific to Logitech's unique connection technology."

Crayon fungerar dock tillsammans med alla appar som har stöd för Apple Pencil.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-06 15:40
Ursprungligen av Ida Blix:

Den fungerar endast med 6gen Ipad (förtydligar nyheten så det blir tydligt). Det handlar inte om skillnader i skärmen eller något sådant, pennan använder en specifik frekvens och använder inte Bluetooth.

"Sorry, but this little guy is specifically designed for the 2018 9.7-inch iPad. It uses a special type of connection technology that is not available on other Apple Pencil supported devices. It's not a difference in the iPad's screen or software. It's specific to Logitech's unique connection technology."

Crayon fungerar dock tillsammans med alla appar som har stöd för Apple Pencil.

Ha, ha, det var ju ett roligt formulerat svar! Blir lite nyfiken på denna unika Logitech-teknologi som Apple tydligen byggt in i sin enhet. Vad skiljer denna penna från andra enklare pekdon? Å andra sidan kan det ju faktiskt hända att Apple använt ett Logitech-patent i iPad 2018 och därför gör denna gemensamma lansering mot utbildningssektorn.

Den fick i alla fall gott betyg av Macrumors som tyckte den var lika responsiv som Apple Pencil

Att den inte behöver paras mot en specifik iPad är ju en stor fördel i klasrumsmiljön.

Ursprungligen av Ida Blix:

Den fungerar endast med 6gen Ipad (förtydligar nyheten så det blir tydligt). Det handlar inte om skillnader i skärmen eller något sådant, pennan använder en specifik frekvens och använder inte Bluetooth.

Crayon fungerar dock tillsammans med alla appar som har stöd för Apple Pencil.

Ok då vet jag det.

1
Bevaka tråden