Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eve Smart Plug + Philips Hue dimmer + Homekit

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Den där rubriken var en utmaning...men här kommer iaf mitt bekymmer
Har mest Philips Hue-lampor hemma (och lite Trådfri via egen brygga). Igår sprang jag iväg och handlade två Elgato Eve Smart pluggar för att integrera ett par lampor som inte är läge att byta ut.
Hursomhelst så trodde jag i min enfald att det bara va att skapa en automatisering i HomeKit för att kunna släcka och tända även dom med hue-dimmern. Det får jag inte till alls. Tänker att om Lampa NN (huelampa) tänds så går Eve-pluggen på och lika vid släckning.
Tänker jag helt fel?
Finns det andra vägar?

Har du grupperat dem?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du grupperat dem?

Nej det tror jag inte?
Hur gör jag det?

Ursprungligen av Samueljohannes:

Hej,
Den där rubriken var en utmaning...men här kommer iaf mitt bekymmer
Har mest Philips Hue-lampor hemma (och lite Trådfri via egen brygga). Igår sprang jag iväg och handlade två Elgato Eve Smart pluggar för att integrera ett par lampor som inte är läge att byta ut.
Hursomhelst så trodde jag i min enfald att det bara va att skapa en automatisering i HomeKit för att kunna släcka och tända även dom med hue-dimmern. Det får jag inte till alls. Tänker att om Lampa NN (huelampa) tänds så går Eve-pluggen på och lika vid släckning.
Tänker jag helt fel?
Finns det andra vägar?

Du kan köra lite mer sådana lösningar i Elgatos Eves egna app. Där kanske du har lösningen.

Ursprungligen av Samueljohannes:

Hej,
Den där rubriken var en utmaning...men här kommer iaf mitt bekymmer
Har mest Philips Hue-lampor hemma (och lite Trådfri via egen brygga). Igår sprang jag iväg och handlade två Elgato Eve Smart pluggar för att integrera ett par lampor som inte är läge att byta ut.
Hursomhelst så trodde jag i min enfald att det bara va att skapa en automatisering i HomeKit för att kunna släcka och tända även dom med hue-dimmern. Det får jag inte till alls. Tänker att om Lampa NN (huelampa) tänds så går Eve-pluggen på och lika vid släckning.
Tänker jag helt fel?
Finns det andra vägar?

Du behöver inte andra vägar och Du tänkte rätt, även i Apple Hem appen kan Du skapa automatisering när en viss lampa tänds då går en viss plugg på och en till som fungerar åt andra hållet. Det här fungerar utan problem. Om Du gör just det här genom nån annan Homekit app det blir ingen skillnad.

1
Bevaka tråden