”Och självklart kommer många också avfärda lanseringarna som tråkiga, ett säkert bevis på att Apple förlorat sin innovativa magi. Det kommer vara ungefär samma folk som förra året avfärdade Iphone X som en på tok för dyr skrytprodukt, och några månader efter påstod att telefonen var ett försäljningsmässigt fiasko.”
Folk, eller rättare sagt jag, börjar ställa mig frågan: vad har Apple att erbjuda som andra inte har? Det räcker inte att erbjuda skyhöga priser på IPhones i tron att ” it just works”. Jag är en Apple ”medlem” med Ipads IPhones, Apple TV i hela familjen, men jag börjar ställa frågor. Jag tycker inte det är okej att börja sälja en Iphone med en utgångspris på 9000 kronor. Jag vägrar höga priser.
Max 6 000 tycker jag är min gräns. Gillar inte standarden att en ny telefon ska kosta runt 10 000 kronor.
Jag vet inte, jag har inte svar på alla frågor, jag vet inte vilken IPhone det blir nästa gång, men jag tycker frågan är relevant: vad har Apple att erbjuda som Android inte har eller kan erbjuda till ett rimligare pris?