Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi kikar på Apple Watch Series 4

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ida fick tag på en Apple Watch Series 4 efter presentationen och visar upp den i den här videon.

Läs hela artikeln här

Trevligt. Bra jämförelser:)

Åh, vad fin den ser ut! Fantastisk skärm, jag ska nog köpa en. Men är det bara jag eller finns det betydligt färre armband i Apple-butiken nu?

Ursprungligen av amandareventlid:

Åh, vad fin den ser ut! Fantastisk skärm, jag ska nog köpa en. Men är det bara jag eller finns det betydligt färre armband i Apple-butiken nu?

Jo, men några finns under https://www.apple.com/se/shop/watch/series-3-bands

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-13 12:06

Ser mycket intressant ut - gott jobbat att du kom fram till den först!

De två viktigaste sakerna som jag skulle vilja veta är om eller när vi kan använda EKG i Sverige, och vilka operatörer som kommer stödja LTE?

Efter Apple eventet kan jag konstatera att inköpet för mig i år blir en ny apple watch. Har för tillfället en series 1 så jag antar att jag kommer få en rejäl uppdatering med series 4 :=)
Och Ida, tack för jättefint vloggade och rapporterande på plats! Kul!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-09-13 13:09
Ursprungligen av omartint:

Ser mycket intressant ut - gott jobbat att du kom fram till den först!

De två viktigaste sakerna som jag skulle vilja veta är om eller när vi kan använda EKG i Sverige, och vilka operatörer som kommer stödja LTE?

Som det såg ut på keynoten, så är det endast 3 (Hutchicon) som kommer att stödja LTE klockan.

Ursprungligen av smurf:

Som det såg ut på keynoten, så är det endast 3 (Hutchicon) som kommer att stödja LTE klockan.

Som stödjer den nu...

Framtiden ("kommer att") är en annan sak - hoppas vi verkligen

Ursprungligen av Redaktionen:

Ida fick tag på en Apple Watch Series 4 efter presentationen och visar upp den i den här videon.

Läs hela artikeln här

Max 18h batteritid? På en klocka? För 8000 SEK?

Världen håller på att bli galen. Bevis nog att teknologin inte än kan levererar digitala smarta klockor som är tillräckligt funktionella.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-13 16:09
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Max 18h batteritid? På en klocka? För 8000 SEK?

Världen håller på att bli galen. Bevis nog att teknologin inte än kan levererar digitala smarta klockor som är tillräckligt funktionella.

Att ställa priset mot bara ett enkelt substantiv som "klocka", ja då har man ju direkt diskvalificerat sig från att över huvud taget försöka sig på en analys.

Ursprungligen av zinned:

Att ställa priset mot bara ett enkelt substantiv som "klocka", ja då har man ju direkt diskvalificerat sig från att över huvud taget försöka sig på en analys.

Vad vi kallar enheten är ju skitsamma. Ge de vilket epitet som helst. Är batteritiden maximalt 18h är enheten oduglig som fast bärbar enhet på handleden. Vid kallt väder och funktioner igång blir det ju ohållbart.

Stiger priset stiger naturligtvis förväntningarna.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Max 18h batteritid? På en klocka? För 8000 SEK?

Världen håller på att bli galen. Bevis nog att teknologin inte än kan levererar digitala smarta klockor som är tillräckligt funktionella.

Ska du bara kolla tiden och kolla notiser håller den sig längre.
Sen tror jag den ”billigare” kostar 4700:-

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad vi kallar enheten är ju skitsamma. Ge de vilket epitet som helst. Är batteritiden maximalt 18h är enheten oduglig som fast bärbar enhet på handleden. Vid kallt väder och funktioner igång blir det ju ohållbart.

Stiger priset stiger naturligtvis förväntningarna.

Fast det är inte maximalt. Det är 18 enligt en beräknad användning. Du behöver inte gilla den men använd rätt termer. Det kan vara bättre, det kan vara sämre. Jag har inte haft några problem med batteritiden alls trots kyla och minst 60 minuter träningsspårning per dag.

Jag brukar ladda klockan (s2) en timme på eftermiddagen och ha den på över natten och sedan hela dagen

Ska du raljera om priset så kan du välja värstingen? Hermèsklockan för över 16.000

Citat:

Apple Watch är så praktisk att du kommer att vilja ha den på dig hela dagen. Därför har vi också utrustat den med ett batteri som räcker hela dagen. Vårt mål är en batteritid på 18 timmar efter en natts laddning, och då har vi räknat in saker som att kolla vad klockan är, ta emot notiser, använda appar och träna i 60 minuter. Eftersom alla använder Apple Watch på olika sätt, har vi även testat med många andra användningsområden.

Heldagstesterna av Apple Watch-batterier genomfördes av Apple i augusti 2018 med förhandsversioner av Apple Watch Series 4 (GPS) och Apple Watch Series 4 (GPS + Cellular). Alla enheter var parkopplade med en iPhone och testades med en förhandsversion av mjukvaran. Batteritiden varierar beroende på inställningar, mobiltäckning, användning och många andra faktorer. De faktiska resultaten varierar.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Max 18h batteritid? På en klocka? För 8000 SEK?

Världen håller på att bli galen. Bevis nog att teknologin inte än kan levererar digitala smarta klockor som är tillräckligt funktionella.

Jag tycker det är märkligt faktiskt. Jag använder en Samsung Galaxy S3 Frontier till min iPhone och den klarar nästan fyra dygn om jag använder den varje dag. Varför är det sådan skillnad för?

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast det är inte maximalt. Det är 18 enligt en beräknad användning. Du behöver inte gilla den men använd rätt termer. Det kan vara bättre, det kan vara sämre. Jag har inte haft några problem med batteritiden alls trots kyla och minst 60 minuter träningsspårning per dag.

Jag brukar ladda klockan (s2) en timme på eftermiddagen och ha den på över natten och sedan hela dagen

Det där är fullt tillräckligt för att inte köpa enheten. Jag tycker det är oacceptabelt. Att mitt i livets flöde bli tvingad att stanna upp för att ladda klockan varje dag i 1h? Och liksom behöva passa tiden? Vänta till den är uppladdad? Varje dag?

Vi har faktiskt i det här avseendet markant stänkt våra krav.

Senast redigerat 2018-09-14 06:42
Ursprungligen av blond81a:

Efter Apple eventet kan jag konstatera att inköpet för mig i år blir en ny apple watch. Har för tillfället en series 1 så jag antar att jag kommer få en rejäl uppdatering med series 4 :=)
Och Ida, tack för jättefint vloggade och rapporterande på plats! Kul!

Kul att höra!

Jag blir nästan avis på dig. Du kommer absolut märka skillnad om du byter från s1 ?

Ursprungligen av omartint:

Ser mycket intressant ut - gott jobbat att du kom fram till den först!

De två viktigaste sakerna som jag skulle vilja veta är om eller när vi kan använda EKG i Sverige, och vilka operatörer som kommer stödja LTE?

Har inte hört något om ekg och sverige specifikt. Men när det gäller lte. Tele2, telenor och telia är på g. Det kommer.

  • Medlem
  • 2018-09-14 07:43
Ursprungligen av Ida Blix:

Har inte hört något om ekg och sverige specifikt. Men när det gäller lte. Tele2, telenor och telia är på g. Det kommer.

Apropå LTE och tröga operatörer. Du menar alltså att helvetet har frusit till is och att grisar snart kan flyga? Det låter bra

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-14 08:13
Ursprungligen av blond81a:

Efter Apple eventet kan jag konstatera att inköpet för mig i år blir en ny apple watch. Har för tillfället en series 1 så jag antar att jag kommer få en rejäl uppdatering med series 4 :=)

Och jag kommer att byta upp mig från Series 0, vilket torde vara ett gigantiskt, stort steg. Men frågan är om min operatör Tele2 hinner få igång eSIM-stödet, eller att man vackert får vänta... Frågor, frågor...

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det där är fullt tillräckligt för att inte köpa enheten. Jag tycker det är oacceptabelt. Att mitt i livets flöde bli tvingad att stanna upp för att ladda klockan varje dag i 1h? Och liksom behöva passa tiden? Vänta till den är uppladdad? Varje dag?

Vi har faktiskt i det här avseendet markant stänkt våra krav.

Du verkar ha ett hektiskt liv och fulltecknat liv.

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag tycker det är märkligt faktiskt. Jag använder en Samsung Galaxy S3 Frontier till min iPhone och den klarar nästan fyra dygn om jag använder den varje dag. Varför är det sådan skillnad för?

Troligen ganska enkelt.
Det ryms större battierer i en klocka som är 46 mm på diagonalen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Du verkar ha ett hektiskt liv och fulltecknat liv.

Och den laddar ju snabbt, laddar min när jag duschar. Behöver inte gå upp till 100% i batteri.

Innan laddade jag den på natten innan jag kom på att den är en grym väckarklocka, ljudlös. Uppskattas av andra i familjen.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det där är fullt tillräckligt för att inte köpa enheten. Jag tycker det är oacceptabelt. Att mitt i livets flöde bli tvingad att stanna upp för att ladda klockan varje dag i 1h? Och liksom behöva passa tiden? Vänta till den är uppladdad? Varje dag?

Vi har faktiskt i det här avseendet markant stänkt våra krav.

Bara jag som tycker det är obehagligt att sova med en klocka på armen?
Så viktigt är det inte att veta hur dåligt du sover, finns mobil-appar där du lägger mobilen under madrassen eller kudden om du vill veta hur mycket du vrider och vänder på dig, snarkar eller slutar andas per natt.

När går denna att beställa från återförsäljare?
Vägrar beställa från Apple och deras hemleverans som dhl bestämmer åt mig någon gång mellan 08-15 om 1-3 dagar (blir en lätt känsla av att bo hos Josef fritzel)....

Ursprungligen av BlackSmp:

Troligen ganska enkelt.
Det ryms större battierer i en klocka som är 46 mm på diagonalen.

Kikade nu, 340 mW batteri till Galaxyn och 200 mW till iWatch. Ganska stor procentuellt skillnad.

Ursprungligen av primu[s]®:

Kikade nu, 340 mW batteri till Galaxyn och 200 mW till iWatch. Ganska stor procentuellt skillnad.

Watch S3 42mm vs galaxy S3 frontier

Jag ser det som:
Vill du ha en klocka på armen eller VILL DU HA EN KLOCKA PÅ ARMEN?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-14 11:07
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag blir nästan avis på dig. Du kommer absolut märka skillnad om du byter från s1 ?

S0 för min del

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad vi kallar enheten är ju skitsamma. Ge de vilket epitet som helst. Är batteritiden maximalt 18h är enheten oduglig som fast bärbar enhet på handleden. Vid kallt väder och funktioner igång blir det ju ohållbart.

Stiger priset stiger naturligtvis förväntningarna.

Det handlade inte om namnet utan att du insinuerade att det är en enhet som bara visar tiden och att det då är alldeles för mycket pengar. Felaktig beskrivning av produkten, kan jag tycka. Dessutom finns det en uppsjö av klockor som kostar avsevärt mycket mer men ändå bara visar tiden.

  • Medlem
  • 2018-09-14 11:24
Ursprungligen av primu[s]®:

Jag tycker det är märkligt faktiskt. Jag använder en Samsung Galaxy S3 Frontier till min iPhone och den klarar nästan fyra dygn om jag använder den varje dag. Varför är det sådan skillnad för?

Dessutom har du säkert AOD igång hela tiden

Är det alltså mjukvarubaserat om EKG-funktionen kommer fungera??

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-14 12:00
Ursprungligen av Mackan1984:

Watch S3 42mm vs galaxy S3 frontier

Jag ser det som:
Vill du ha en klocka på armen eller VILL DU HA EN KLOCKA PÅ ARMEN?

Beställde en S4 (vågade inte chansa på att LTE-frekvenser är samma i USA och i Sverige) på 44mm precis - tror ni att det blir för stort?

Eller blir det som med iPhone; alla fans hävdar att iPhone (upp till 4:an) är perfekt storlek, och skulle ALDRIG vilja ha större, men sedan när APPLE lanserar större telefoner; ja, då är det plötsligt perfekt!

Bevaka tråden