Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar nya Ipad Pro

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som väntat presenterade Apple idag de nya Ipad Pro-modellerna, där tunna ramar, ingen hemknapp och Face ID-tekniken står i rampljuset.

Läs hela artikeln här

12,9” för min del ???

9695kr börjar 11” på och 11995kr börjar 12,9” på ?

Kan nog bli ett köp på en 11-tummare!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-30 16:41
Ursprungligen av tmjonasson:

9695kr börjar 11” på och 11995kr börjar 12,9” på ?

:(. Vidrig prishöjning. 12,9" 256 gb wifi. Den tidigare generationen kostade 10300, den nya 13800. Rätt ordentlig prisökning. Hade hoppats på man skulle hamna under 15000 för en ipad pro 12,9" 256 gb med penna och keyboard-fodral. Nu är det strax över 17000 istället...

  • Medlem
  • 2018-10-30 16:44

Det blev en 12,9" 512 GB Wifi+Cellular med penna.

YOLO

12,9” 256 GB med Apple Pencil 2 ska det bli. Kalasat kommer kosta mig 15.500.
Vem/vad gör kronans kurs så låg. Är det vår Herr Löfven?

  • Medlem
  • 2018-10-30 17:49

"och grafikprestanda ska vara galna 1000 gånger bättre än föregående generations grafikprestanda"
Nja, han sa väl att den har 2ggr snabbare grafik än förra generationen (A10X?) och att grafikprestandan är 1000ggr snabbare än första generation ipad (2010),

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-30 18:19
Ursprungligen av Fdix:

"och grafikprestanda ska vara galna 1000 gånger bättre än föregående generations grafikprestanda"
Nja, han sa väl att den har 2ggr snabbare grafik än förra generationen (A10X?) och att grafikprestandan är 1000ggr snabbare än första generation ipad (2010),

Det låter onekligen mycket mer sannolikt, satt och antecknade tidigare information för glatta livet när det presenterades och missade den biten. Artikeln uppdaterad, tack för heads up!

Ursprungligen av Tjosansa:

12,9” 256 GB med Apple Pencil 2 ska det bli. Kalasat kommer kosta mig 15.500.
Vem/vad gör kronans kurs så låg. Är det vår Herr Löfven?

Grattis! Sannolikt är det Riksbanken och herr Ingves som påverkar kronkursen i huvudsak.

Ursprungligen av Tjosansa:

12,9” 256 GB med Apple Pencil 2 ska det bli. Kalasat kommer kosta mig 15.500.
Vem/vad gör kronans kurs så låg. Är det vår Herr Löfven?

På kort sikt är det Ingves, på lång sikt är det Löfven & co.

Kom igen nu 99 - ny mac mini och macbook air men inga artiklar om det. T o m Dagens industri rapporterade det direkt.

Nya ipad pro väcker habegär även om jag inte kommer köpa i denna vända

Ursprungligen av papa_keno:

På kort sikt är det Ingves, på lång sikt är det Löfven & co.

Kom igen nu 99 - ny mac mini och macbook air men inga artiklar om det. T o m Dagens industri rapporterade det direkt.

Nya ipad pro väcker habegär även om jag inte kommer köpa i denna vända

Det är precis som vi sagt många gånger förut – redaktionellt jobbar vi mot mobila enheter. I forumet diskuteras även Mac. Inget nytt.

Och att Apple uppdaterar två stycken fyra år gamla produkter är visserligen kul, men bara ännu ett bevis på att det är rätt strategi. Det är fina Mac-datorer, men inget revolutionerande. Superkul för oss som gillar Mac och vill köra det, men all nydanande teknik hittas i Ipad Pro.

Vill.ha.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är precis som vi sagt många gånger förut – redaktionellt jobbar vi mot mobila enheter. I forumet diskuteras även Mac. Inget nytt.

Och att Apple uppdaterar två stycken fyra år gamla produkter är visserligen kul, men bara ännu ett bevis på att det är rätt strategi. Det är fina Mac-datorer, men inget revolutionerande. Superkul för oss som gillar Mac och vill köra det, men all nydanande teknik hittas i Ipad Pro.

Och för att förtydliga: trygga, småtrista uppdateringar är precis vad jag tycker Mac ska vara. Det ska vara stabila arbetsredskap helt enkelt, inte Apples experimentverkstad. Att Mac får bättre prestanda och lite ny design är precis vad jag vill ha – det är bara det att jag tycker Apple kunde göra det lite oftare.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är precis som vi sagt många gånger förut – redaktionellt jobbar vi mot mobila enheter. I forumet diskuteras även Mac. Inget nytt.

Och att Apple uppdaterar två stycken fyra år gamla produkter är visserligen kul, men bara ännu ett bevis på att det är rätt strategi. Det är fina Mac-datorer, men inget revolutionerande. Superkul för oss som gillar Mac och vill köra det, men all nydanande teknik hittas i Ipad Pro.

Jag förstår er till 100%. Det är dock min uppgift som gammal dinosaurie att vilja ha mer macrelaterat och det är din uppgift att försvara er modell. Jag är övertygad att ni gör vad ni anser är bäst och jag tycker ni gör det bra.

De nya Ipad pro verkar vara fantastiska. Jag är dock helt ointresserad av surfplattor.

Side note: Den obefintliga räntan gör Sverige till ett dåligt land att investera i för utländska företag = kronkursen sjunker. Räntepolitiken är fristående från regeringen. Riksbanken är en myndighet som lyder under riksdagen.
Å andra sidan tycker nog de flesta som betalar för sin bostad att det är bra att räntorna är så låga...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är precis som vi sagt många gånger förut – redaktionellt jobbar vi mot mobila enheter. I forumet diskuteras även Mac. Inget nytt.

Och att Apple uppdaterar två stycken fyra år gamla produkter är visserligen kul, men bara ännu ett bevis på att det är rätt strategi. Det är fina Mac-datorer, men inget revolutionerande. Superkul för oss som gillar Mac och vill köra det, men all nydanande teknik hittas i Ipad Pro.

MacBook Air är väl en mobil enhet? ?

Ursprungligen av carlsson:

Vill.ha.

Jag med!

Ska ha...

Tycker dom nya plattorna ser riktigt snygga ut och blev lite sugen tills jag såg priset.

Dessutom funkar min gen1 ipad pro fortfarande jättebra, även om det alltid är kul med nytt

Vart lite förvånad att det blev två uppdateringar av iPad pro på tre år.
Från Pro 9,7” till 10,5” till 11”.
Lite olikt Apple faktiskt, trodde aldrig det skulle hända när alla så kallade läckor kom in.
Är väl sällan Apple håller en yttre uppdatering i bara ett år?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-30 21:26
Ursprungligen av Klabbarparn:

Tycker dom nya plattorna ser riktigt snygga ut och blev lite sugen tills jag såg priset.

Dessutom funkar min gen1 ipad pro fortfarande jättebra, även om det alltid är kul med nytt

Jag är i exakt samma sits, men tekniknörd-delen av min hjärna är just nu mitt i en intensiv tvekamp med den vuxna ekonomiskt sunda delen av hjärnan. Vet inte vilken sida som kommer vinna

Ursprungligen av ekloev:

Jag är i exakt samma sits, men tekniknörd-delen av min hjärna är just nu mitt i en intensiv tvekamp med den vuxna ekonomiskt sunda delen av hjärnan. Vet inte vilken sida som kommer vinna

Jo jag håller med om det

När jag såg priset för tangentbordet var det dock enklare att besluta för att inte uppgradera, jag hade kanske kunnat svälja kostnaden för plattan men 2400kr för ett tangentbord som i mångt och mycket verkar vara likadant som det befintliga var för mycket för min del. Dessutom förstår jag inte varför inte apple har lite roligare färger på tangentbordet, jag tyckte det var en kul grej med surface pro.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-30 21:36
Ursprungligen av Klabbarparn:

Jo jag håller med om det

När jag såg priset för tangentbordet var det dock enklare att besluta för att inte uppgradera, jag hade kanske kunnat svälja kostnaden för plattan men 2400kr för ett tangentbord som i mångt och mycket verkar vara likadant som det befintliga var för mycket för min del. Dessutom förstår jag inte varför inte apple har lite roligare färger på tangentbordet, jag tyckte det var en kul grej med surface pro.

Håller med till fullo. Jag reagerade också på att pennan är ett par hundralappar dyrare än sist, men med tanke på att den faktiskt har uppgraderats ordentligt sett till användarupplevelsen kan jag jag svälja det. Tangentbordstillbehör för 2400 kr känns däremot orimligt dyrt, även om jag skulle vilja ha det tillbehöret till en ny Ipad Pro kan jag inte riktigt motivera det priset. Med tanke på valutans utveckling hade jag kunnat acceptera att det var något dyrare än föregångaren, men det här är för mycket för mig.

Ursprungligen av Klabbarparn:

Jo jag håller med om det

När jag såg priset för tangentbordet var det dock enklare att besluta för att inte uppgradera, jag hade kanske kunnat svälja kostnaden för plattan men 2400kr för ett tangentbord som i mångt och mycket verkar vara likadant som det befintliga var för mycket för min del. Dessutom förstår jag inte varför inte apple har lite roligare färger på tangentbordet, jag tyckte det var en kul grej med surface pro.

Logitech exempelvis brukar ha välfungerande tangentbord/fodral som är något billigare än Apples. Kommer säkert också till de nya modellerna så småningom.

Det blir dyrt att handla allt som prissätts i USD. Idag kostar en USD, 9,174 SEK. Sen har vi momsen på 25% och avgifter till copyswede osv. Priset vi får betala i form av låg värde på SEK jämfört med andra valutor.

Ställer mig i ledet av VILL HA! Men fyfan, 15 500 kr för min konfigurera å tillbehör ör ju en kraftfull Mac på blocket ? Önskar de visat hur tex LumaFusion hade funkat på pron. Går det att klippa mitt material via USB c?

Intressant. Men skräcken att 2019 års modell har OLED e inte liten om köp.....

Senast redigerat 2018-10-31 00:47

När jag såg 11" iPad med USB-C slog hjärtat ett extra slag och hjärnan tuppa av, och innan hjärnan hämtat sig hade jag beställt en 11", penna och tangentbord... Nu kanske det blir lite fart på att kunna använda iPad som skärm till kameran och förhoppningsvis bra appar för tethering(heter det väl? ).
Spännande tider detta...

Även om de nya paddorna känns läckra så blir det inget köp förrän Apple kan presentera en så basal grej som stöd för flera användare. Borde vara en självklarhet för att ens få kalla den för dator.

Ursprungligen av dfox:

Även om de nya paddorna känns läckra så blir det inget köp förrän Apple kan presentera en så basal grej som stöd för flera användare. Borde vara en självklarhet för att ens få kalla den för dator.

Aha. Du menar en Personal Computer?

Bevaka tråden