Det är bråda dagar i testlabbet just nu. Utöver Huawei Mate 20 Pro-testet som publicerades igår jobbar jag på test av Oneplus 6T, men även Samsung Galaxy Watch. Den har på pappret spännande egenskaper som sju dagars batteritid när det batterisparande läget används, stöd för LTE (dock via eSIM som svenska operatörer tyvärr inte stöder än) och bättre automatisk igenkänning av fler olika typer av träning.
Intrycket så här långt är att den automatiska igenkänningen av träningsformer eller promenader är väldigt precis och uppmanar mig till att aktivera mig mer än jag normalt sett gör utan klockan. Batteritiden är också imponerande bra, utan batterisparande läge får jag utan problem 3-4 dagars användning ur en laddning. Annars är helhetsupplevelsen och design/konstruktion väldigt likt Gear S3, så ingen stor förändring där som namnbytet skulle kunna antyda.
Jag har testkört klockan i en vecka och tänker leva med den minst en vecka till för att verkligen känna på vad den går för. Om det finns något med Galaxy Watch ni vill att jag ska kika extra noga på eller tycka till om är det bara att droppa en kommentar nedan så ordnar jag det.