Jag har haft eget videoalbum i YouTube ungefär lika länge som jag haft iMac när den första hette 10.4 Tigern, då jag också bara använde Safari som jag senare bytte mot Chrome eftersom Google äger både YouTube och Chrome tänkte jag är det bästa, men det har jag faktiskt inte märkt.
Ända fram till årsskiftet fanns bockrutan där man själv kunde välja om man ville: "Visa föreslagna videor när videon är slut"
Se skärmdump.
När den försvann, försvann också embeddedfunktionen och det är riktigt irriterande att mottagarna tvingas se alla klipp från andra i YouTube, det måste man kunna välja själv.
Då blir frågan. Är det någonting som Googles tagit bort för dom tjänar inga pengar på dom som jag som alltid "Embeddar" eller är det Mojave som spökar eller kanske nya iMac som köptes ungefär samtidigt som problemet startade.
Min egna gissning är att Google tagit bort funktionen som i stället erbjuder att testa gratis i tre månader nya Premium som tycks bli Googles betaltjänst för dom som vill använda YouTube i fortsättningen med start inom kort.
Har någon i forumet bra info om saken.
Tack.