Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skrevs ursprungligen av Pär Menar du opatchad 10.2???
Allt efter 10.2.2 var ju stabilt och fint...
GM till 10.3 (7r67 eller vad det var) var stabil och fin...
Skrevs ursprungligen av Pär Menar du opatchad 10.2???
Allt efter 10.2.2 var ju stabilt och fint...
GM till 10.3 (7r67 eller vad det var) var stabil och fin...
Jag menar alla versioner av 10.2, upp och inklusive 10.2.6. Vet inte vilket byggnummer det är på den.
Ruskigt buggig eller är min G4:a inte kompatibel?:confused:
Vadå buggig? Jag har inte haft några buggproblem utom relaterat till MSoffice Word X som meddelat att minnet är slut lite när som helst.
Både på Power Macintosh G4 (en 450 oh en 733) och på Powerbook G4 har 10.2.x rullat utan större problem ( inga /=0/ kernel panic t ex). Kör nu Panther på Powerbook G4. Word X är fortfarande en källa till minnesbristrapporter och krascher i samband med användande av C-pen.
Tycker att skrivarstödet och hur skrivarna hanteras i Panther är sämre, helt enkelt för röriga menyer. Har också en del applikationer som inte laddar som de ska (automatiskt) som C-pen. Numera räcker det inte med att ansluta pennan. Applikationen måste startas manuellt. Men inga kernel panic. En allvarligare krasch hittills (Word X!!). En kul grej är att Apple verkar ha tagit över Microsofts buggrapportsystem. När Word X kraschade helt så kom en ruta upp med en rapport och jag fick frågan om jag ville skicka den till Apple.
TILLÄGG:
Jo, nu har jag funnit en bugg i Panther och det är just skrivarstödet som inte funkar. Jag har IP-utskrift på en skrivare och efter övergång till Panther funkar det inte alls. Jag har försökt med ominstallation. Det hjälpte inte. Andra har tydligen också dett problem, läste jag i annan diskussion på 99mac.
Skrevs ursprungligen av Sven-ErikOlsson
En kul grej är att Apple verkar ha tagit över Microsofts buggrapportsystem. När Word X kraschade helt så kom en ruta upp med en rapport och jag fick frågan om jag ville skicka den till Apple.
Här skulle man kunna skriva mycket sarkastiska saker - men sådant retar ju alltid någon, och vi andra vet ju ändå