Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utomhusuttag med HomeKit

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-29 10:59
Ursprungligen av xms67:

Hur gör man det där? Hombridge-Hue:s sida hittar jag. Även registrerat mig, men sedan..?

Kör du Homebridge sedan tidigare? Om inte, då måste du först se till att du har en NodeJS-server som snurrar på förslagsvis en Mac eller Raspberry Pi. Därefter måste du installera Homebrige, till vilket du sedan kan lägga till diverse plugins som homebridge-hue t ex.

Jag rekommenderar dig att titta vidare här --> https://github.com/nfarina/homebridge/wiki

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-29 13:48
Ursprungligen av zinned:

Kör du Homebridge sedan tidigare? Om inte, då måste du först se till att du har en NodeJS-server som snurrar på förslagsvis en Mac eller Raspberry Pi. Därefter måste du installera Homebrige, till vilket du sedan kan lägga till diverse plugins som homebridge-hue t ex.

Jag rekommenderar dig att titta vidare här --> https://github.com/nfarina/homebridge/wiki

JAg har inte kört Homebridge tidigare och när jag kollade på länken blev allt plötsligt mycket krångligt. Jag läste steg för steg och är det bara att minutiöst följa steg för steg kanske det går att fixa... Men det såg inte helt problemfritt ut för en som är van vid appar och enkla inställningar i dator eller telefon...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-29 14:55
Ursprungligen av xms67:

JAg har inte kört Homebridge tidigare och när jag kollade på länken blev allt plötsligt mycket krångligt. Jag läste steg för steg och är det bara att minutiöst följa steg för steg kanske det går att fixa... Men det såg inte helt problemfritt ut för en som är van vid appar och enkla inställningar i dator eller telefon...

Ja, det är ju högst subjektivt om det kan anses krångligt eller ej

Jag har kört det länge, dels kör jag en Homebridge-instans på min Mac Mini och en på en av mina Raspberry Pi:s.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-12-28 23:59

Inte för att jag rekommenderar det, men en Ikea trådfri inomhusbrytare borde gå att kapsla in till motsvarande inomhusmiljö?

Bevaka tråden