Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni röstade – här är årets bästa teknikprylar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På redaktionen har vi här den stora äran att presentera de produkter som ni medlemmar röstat fram som årets bästa. Det var på sina håll en hård och jämn kamp in i det sista.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-20 20:31

Väl värda vinnare - grattis till utmärkelserna!

För den som har tröttnat på att slita med ett par AirPods är Sony WH-1000XM3 årets teknikpryl. När ljudkvaliteten är viktigare än stil. Endast för vuxna människor.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-28 21:01
Ursprungligen av Johan Thuresson:

För den som har tröttnat på att slita med ett par AirPods är Sony WH-1000XM3 årets teknikpryl. När ljudkvaliteten är viktigare än stil. Endast för vuxna människor.

Gillar verkligen inte varken ljudet, komforten eller designen hos AirPods, men gillar saker som uppfyller alla de kraven. De skall inte bara låtsa enormt bra och balanserat, men även vara stiliga (billig vit plast tycker jag inte är snyggt). För mig föll valet på ett par Bowers Wilkins P7 Wireless. Grymt bra ljud, och dessutom riktigt snygga och välgjorda med skön ergonomi (för mig, är säkert mycket personligt).

Sedan för ett par kompakta in-ear så blev det ett par RHA MA750 Wireless som jag också är grymt nöjd med. Synkar och parar fint samtidigt mot både min iPhone och Apple Watch, samt grymt bekväma att ha på (perfekt även vid gym och joggingrunda då de sitter så bekvämt). Ljudet är riktigt grymt för den ynka 1000-lapp som de ligger på rea för. Gedigen metallkonstruktion och massor med "pluppar" för bästa komfort och passning. Rekommenderas även de varmt!

Men det är mina favoriter på portabla blåtandslurar (har en massa betydligt dyrare och exklusivare lurar och hörlursförstärkare för hemmabruk), och är självklart mycket personligt. Finns massor med bra alternativ.

Fyll gärna på med era favoritalternativ till Apples "plastlurar".

Ursprungligen av omartint:

Gillar verkligen inte varken ljudet, komforten eller designen hos AirPods, men gillar saker som uppfyller alla de kraven. De skall inte bara låtsa enormt bra och balanserat, men även vara stiliga (billig vit plast tycker jag inte är snyggt). För mig föll valet på ett par Bowers Wilkins P7 Wireless. Grymt bra ljud, och dessutom riktigt snygga och välgjorda med skön ergonomi (för mig, är säkert mycket personligt).

https://hometheaterhifi.com/wp-content/uploads/2017/03/bowers-wilkins-headphone-img8.jpg

Sedan för ett par kompakta in-ear så blev det ett par RHA MA750 Wireless som jag också är grymt nöjd med. Synkar och parar fint samtidigt mot både min iPhone och Apple Watch, samt grymt bekväma att ha på (perfekt även vid gym och joggingrunda då de sitter så bekvämt). Ljudet är riktigt grymt för den ynka 1000-lapp som de ligger på rea för. Gedigen metallkonstruktion och massor med "pluppar" för bästa komfort och passning. Rekommenderas även de varmt!

https://www.price.com.hk/space/news/images/20171222/89b09e5c23f9f67e6500.jpg

Men det är mina favoriter på portabla blåtandslurar (har en massa betydligt dyrare och exklusivare lurar och hörlursförstärkare för hemmabruk), och är självklart mycket personligt. Finns massor med bra alternativ.

Fyll gärna på med era favoritalternativ till Apples "plastlurar".

Jag tycker mina Sony-lurar funkar nästan som AirPods fast med seriös ljudkvalité. Det mest elementära åtminstone som att ta samtal, kontroller för att höja/sänka ljud och byta låt. Det enda jag har att klaga på att ljudkvalitén är sämre när jag spelar upp från min Macbook än min iPhone X. Har ingen aning om varför. Men det är markant skillnad. Förmodligen beror det på mjukvaran i Macen.

Senast redigerat 2018-12-28 23:04
1
Bevaka tråden