Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viktigaste Android-apparna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi filar på en guide för nya mobil-användare och funderar på vilka appar som är oumbärliga. Vad ska laddas hem först? Mest använda appen? Det där guldkornet man inte får missa?

Tipsa oss så vi kan tipsa andra!

  • Medlem
  • 2019-01-02 08:45

Förutom Google / Microsoft och märkes specifika appar får jag väl säga Nova Launcher generellt och för Samsung med Edge, My Calendars och The Calculator Panel.
För Note är ju gamla hederliga S Note ett måste om man inte gillar Samsung Notes dvs ?

Edit
Då jag använde mig av den nyss
VidCompact
Trimma, konvertera och komprimera video

Senast redigerat 2019-01-02 18:49

Finns det nya mobilanvändare i Sverige? Till och med gymnasieafghanerna verkar ha hittat facebook och tinder givet vad man kan se i den stockholmska kollektivtrafiken.

Den här sortens listor är rätt meningslösa - det mesta som en genuin nybörjare behöver kommer färdiginstallerat, och vad man lägger till beror ju huvudsakligen på ens egna intressen. Jag skulle kunna bifoga min lista med applikationer jag installerar, men hur meningsfulla är brandväggar, nättrafikpoliser, krypteringsprogram och saker som metalloscillationsljudanalysatorer för en nybörjare egentligen?

Däremot finns det saker som varje användare inklusive en genuin nybörjare bör stänga av. Ladda ner och installera godtycklig webläsare, som Brave. Gå sedan in och forcequitta Chrome och Google. Systemet kommer gnälla om att du minsann riskerar att förlora oundgänglig funktionalitet, men det enda som händer är att du reducerar flödet av telemetri till Google med 95%.

Det mesta finns nog redan. Men om man vill undvika alla tips, reklam etc, som kan bli lite störande med Google maps så finns HERE WeGo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HERE_WeGo

Går även ladda ner länder för bättre funktioner om man tappar kontakten med telefon nätet. Funkar bättre offline så att säga.

1
Bevaka tråden