Som @Jonatatatan är inne på skulle jag vänta och se vad Nokia gör av det här, deras kameralösningar har varit bra förr (fast inte under HMD Global-ledning, så för mycket cred ska de inte få för tidigare stordåd). Jag är mest spänd på att se vad de gör med de extra två kamerorna jämfört med dagens uppsättningar som toppar vi tre (med undantag för Galaxy A8S).
Huawei Mate 20 Pro använder en kamera för normalfoto, en för vidvinkel och en för telefoto. Jag gissar att något liknande används i Nokia 9 Pureview, men vad är de två extrakamerorna? En monokrom kamera och en RGB som kompletterar normalkameran, eller eventuellt alla tre standardkamerorna för bättre kontrast och färgåtergivning?
De kanske till och med används för att ge bilderna mer ljusinformation. Det ska hur som helst bli intressant att se hur de används, och hur bra resultatet blir. Hade de valt färre kameror hade de kunnat använda större sensorer, vilket åtminstone för mig känns som att det mer sannolikt skulle kunna ge bättre bilder.