Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift på Xerox-printer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac på mitt arbete som är uppkopplad till ett PC-nätverk via Dave. Alla vanliga PostScript-skrivare på företaget kommer jag åt via tcp/ip och programmet skrivbordsskrivarverktyg. I huvudsak arbetar jag med PC (tyvärr) men jag motiverar mitt Mackomplement med att vi ibland behöver öppna Quark-dokument med bifogade Mactypsnitt. Vi gör en del större print jobb på tre stora Xerox DocuTech-printrar och då gör vi Postscript-filer av texten genom att skriva ut till printrarnas Decomp-hårddiskar. Nu är grejen följande; det går ju hur bra som helst att använda ip-numret till de vanliga PS-skrivarna. Men icke-sa-Nicke att det fungerar med Solaris-burkarna vid Xerox-printrarna. Jag är novis eftersom jag aldrig haft det här behovet tidigare, men det vore bra om någon kunde återupprätta mitt forna rykte som Mac-guru (det är lätt att vara en sådan på ett ställe där Macintosh betraktas som gullig kuriosa).

Antar att du skapar en LPR skrivare på Macen med hjälp av Apples Skrivbordsskrivarverktyg?? Isåfall kan det vara så att du måste ange könamnet för Xeroxskrivaren också. Vanligt som könamn på Xeroxskrivarna är antingen "print" eller "lp" (utan apostroftecken. Detta anger du i skrivbordsskrivarverktyget också när du skapar en LPR skrivare.

1
Bevaka tråden