Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Marratech skriver avtal med Apple

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-29 20:21

Det svenska företaget Marratech som utvecklar och marknadsför videokonferenslösningar har skrivit ett avtal med Apple i USA.

Från Marratech:s hemsida:
"Marratech AB, the innovative Swedish software development
company, today announces that on September 26th, 2003,
an agreement has been signed with Apple Computer, Inc. related
to the sales of Marratech's E-meeting solution to the educational
sector in USA. 400 of Apple's sales channels will initially be
able to offer efficient solutions for distance work and
distance education thanks to the recently signed co-sell
agreement ( read more )."

P.S. En ganska rolig grej i Marratech är Whiteboard. Kolla skärmdumpen.

Senast redigerat 2003-10-29 22:33
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-10-29 21:06

Utveclat av ett Luleföretag om jag inte tar fel...

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-29 21:36

Liknande funktion fanns i diverse klienter för typ 5-6 år sedan. Dock ingen videokonferens.

Gick en "liten" kurs i Marratech och blev grymt besviken på vad jag såg. Hade hört så mycket gott om programmet.

Har man ingen webbkamera kan de övriga deltagarna inte se personen, d.v.s. man kan inte lägga in en liten jpeg-bild i sin presentation. Det stora vita fönstret i mitten har samma funktioner som Paint:-( Man kan i detta fält lägga in bilder, word dokument och PowerPoint presentationer men inte så mycket mer. (Ej video, sitt skrivbord m.m.) Dock är konferansen krypterad vilket är mycket bra för t.ex. företag. (iChat har vad jag vet inte denna funktion)

Marratech tycker jag känns väldigt gammalmodigt och saknar mängder med funktioner men kan säkert bli bli bra om några år. Fram tills dess ser jag det som slöseri med skattepengar om svenska skolor investerar i detta. Licenserna är ruggigt dyra.

• Medlem
  • 2003-10-29 22:33

Fördelen med Marratech är väl att den är så gott som plattformsoberoende, ... om jag har förstått det rätt.

1
Bevaka tråden