Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket diskräddarprogram gäller numera?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla

Då OS9 gällde ansåg många att Norton var bäst på att skapa lite ordning bland trasiga filer och diskstrukturer med mera. Nu när OSX introducerats känner jag att jag har sämre koll, därav min fråga:

Vilket program anses numera vara bäst på att laga hårddiskar?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 11:20

Jag har med framgång använt Data Rescue X. Min externa firewire disk kunde inte mounta en partition och jag provade allt, Norton, DiskWarrior, olika terminalkommandon. Data Rescue X lyckades inte mounta disken med jag kunde rädda alla filer jag ville ha och kunde sedan formatera om den.

Disk Warrrior finns väl kvar?

DiskWarrior anses nog vara det tyngsta programmet på sitt område. Det lyckas rätta till många problem som andra verktyg inte rår på. Istället för att försöka reparera en felaktig katalogfil skapar DW en helt ny, och ger dig en "preview" av den. Du kan sedan jämföra med den nya med den gamla innan du väljer att ersätta den gamla. Tydligen är det just strategin att helt byta ut katalogfilen som gör att DW fixar fler typer av fel än andra liknande verktyg.

Tack för tipsen!

Är det möjligen någon som använder TechTool och kan säga något om det. Är det bra eller dåligt?

  • Avstängd
  • 2003-11-08 20:41

DiskWarrior 3.0 and Mac OS X v. 10.3

DiskWarrior 3.0 will not run while started up under Mac OS X v. 10.3 (Panther). DiskWarrior 3.0 can be used to safely rebuild the directory of a disk (including a disk with file journaling and/or FileVault enabled) with Mac OS X v. 10.3 by starting up from your current DiskWarrior 3.0 CD. A free updater allowing DiskWarrior to run while started from Mac OS X v. 10.3 is forthcoming; we currently estimate that the updater will be available from our web site in mid-November.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 00:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Tamm
...lyckades inte mounta disken med jag kunde rädda alla filer jag ville ha...

Hur lyckade du med det?

1
Bevaka tråden