Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods 2 kan bli mindre hala

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt tvivelaktiga källor får nästa version av Airpods en ny ytbehandling som ska göra hörlurarna mer greppvänliga när de släpps senare i vår.

Läs hela artikeln här

Hoppas hoppas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-11 17:17

Jag har tappat bort omgångar AirPods. De första är troligen i huset, de andra försvann under tumultartade former i samband med ett överfall(lång historia) och de senaste pga bristande kommunikation(!) mellan mig och en familjemedlem. Så fjärde gången gilt..? Men ska man nu ligga i vänteläge för 2an eller..+ svåra val. Att jag köpt nya hela tiden säger väl något om vad jag tycker om dom..?

Köpte nya i höst när en av de gamla lurarna slutade låta. Så jag gillar dem också - jag får se vad som händer när den nya modellen kommer men samtidigt så har jag konstiga problem i förbindelsen mellan telefonen och lurarna så jag tror att jag kanske väntar till en ny mobil.

I korthet - rätt ofta så vägrar telefonen att aktivera Siri när jag dubbelknackar på luren. Detta händer ofta när telefonen ligger i en ficka - vilket gör att jag misstänker att telefonen har fått problem med sitt BT-chip. (Det finns andra indikationer som gör att jag misstänker telefonen istället för lurarna)

Är det någon som har liknande erfarenheter?

Ursprungligen av BlackSmp:

Köpte nya i höst när en av de gamla lurarna slutade låta. Så jag gillar dem också - jag får se vad som händer när den nya modellen kommer men samtidigt så har jag konstiga problem i förbindelsen mellan telefonen och lurarna så jag tror att jag kanske väntar till en ny mobil.

I korthet - rätt ofta så vägrar telefonen att aktivera Siri när jag dubbelknackar på luren. Detta händer ofta när telefonen ligger i en ficka - vilket gör att jag misstänker att telefonen har fått problem med sitt BT-chip. (Det finns andra indikationer som gör att jag misstänker telefonen istället för lurarna)

Är det någon som har liknande erfarenheter?

Har du ingen iPad eller annan enhet att försöka med för att utesluta telefonen? Men bluetooth kan vara rätt kass på att gå genom kroppar om du byter ficka till andra sidan kroppen fungerar det bättre då?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Har du ingen iPad eller annan enhet att försöka med för att utesluta telefonen? Men bluetooth kan vara rätt kass på att gå genom kroppar om du byter ficka till andra sidan kroppen fungerar det bättre då?

håller på, håller på...

har redan provat med fickorna och det hjälper inte

Mina som är 2,5 år gamla nu behöver snart bytas ut. Används flitigt och när Telia får arselt ur o ger mig e-sim till klockan så jag kan lämna iphonen hemma, då lär ipodsen användas ännu mer.
Ser verkligen fram mot nästa version.

1
Bevaka tråden