Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kategorisering av nyheter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när 99 inte är 99mac så önskar jag en taggning av nyheter som gör att användare endast exponeras av det man själv finner intressant.

Antingen så taggar alla användare kategorier man är intresserad av att läsa om, t ex Apple, ios, Android, o s v. På första sidan presenteras således endast nyheter kopplade till dessa valda kategorier.

Alternativt kör man modellen som tidningar verkar använda, kategorier med en egen url, t ex 99.se/apple, 99.se/android. Det gör kategoriseringen mindre viktig och ger sämre träffsäkerhet.

Jag gillar 99, har varit medlem länge, men att läsa om Samsung, Huawei o s v är helt ointressant och minskar min trafik till 99. Möjligen skulle mer träffsäkert content ger er bättre förutsättningar mot annonsörer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-13 17:48

Instämmer. Kul nu att man hänger med på vad som händer på Androidfronten, men för mig räcker de stora nyheterna. Testet av Galaxy S10 Plus är helt relevant för mig som vill veta vad Apples konkurrent erbjuder, men Androidrykten och spekulationer vill jag inte läsa om.

Ursprungligen av papa_keno:

Nu när 99 inte är 99mac så önskar jag en taggning av nyheter som gör att användare endast exponeras av det man själv finner intressant.

Antingen så taggar alla användare kategorier man är intresserad av att läsa om, t ex Apple, ios, Android, o s v. På första sidan presenteras således endast nyheter kopplade till dessa valda kategorier.

Alternativt kör man modellen som tidningar verkar använda, kategorier med en egen url, t ex 99.se/apple, 99.se/android. Det gör kategoriseringen mindre viktig och ger sämre träffsäkerhet.

Jag gillar 99, har varit medlem länge, men att läsa om Samsung, Huawei o s v är helt ointressant och minskar min trafik till 99. Möjligen skulle mer träffsäkert content ger er bättre förutsättningar mot annonsörer.

Vi taggar upp våra artiklar sedan lång tid tillbaka så att det ska gå att få läsa om en viss typ av ämne. Exempelvis taggas Apple-relaterade grejer med Apple. Det här görs dock manuellt av redaktionen, så det är inte felfritt. Jag förstår också att det inte är någon färdig lösning på ditt önskemål, vill bara lyfta det ifall du missat det.

Taggarna återfinns i sökresultat och längst ned i artiklarna.
Exempel:
https://www.99.se/arkiv/tag/apple
https://www.99.se/arkiv/tag/google

Vi tackar för ditt förslag och får bolla runt lite internt och fundera på saken.

1
Bevaka tråden