Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jag vill spara mina bilder utanför Apples egna Bilder, om jag markerar de bilder jag vill kopiera/flytta i telefonens Bilder till tex min Synology Drive eller Dropbox, är det då den fullupplösta bilden som hamnar på det nya stället eller nån lågupplöst variant?
Kikade på min onedrive, kollade en bild och den är uppladdad i 4032x3024), 1,8MB.
Dropbox har samma upplösning men där är filstorleken 5,5MB på samma bild.
Tagen med XS Max.
Skumt, får nog försöka luska i varför det skiljer så mycket i storlek.
Kikade på min onedrive, kollade en bild och den är uppladdad i 4032x3024), 1,8MB.
Dropbox har samma upplösning men där är filstorleken 5,5MB på samma bild.
Tagen med XS Max.
Skumt, får nog försöka luska i varför det skiljer så mycket i storlek.
Anledningen till min fråga är att jag har sparat ner en massa bilder på min Synology-disk. Jämför jag sen den som ligger i Bilder på min iPad med den som jag kopierat så tycker jag mig se en väsentlig skillnad i kvalitet.....
Anledningen till min fråga är att jag har sparat ner en massa bilder på min Synology-disk. Jämför jag sen den som ligger i Bilder på min iPad med den som jag kopierat så tycker jag mig se en väsentlig skillnad i kvalitet.....
Jag vet inte hur Synology synkar, har de egen app för det eller för du över bilderna manuellt?
Hittade varför bilderna skiljer sig i filstorlek för mig, onedrive är inställt på HEIC och dropbox på JPG.
Vad jag kan se är det full kvalitet i båda fallen.