- Borttaget
- Oregistrerad ●
Du kan ha installerat den på din iPhone tex. Kolla inställningarna.
Är ”Installera appar automatiskt” på eller av?
https://support.apple.com/sv-se/guide/tv/atvb...
Det är av och har varit så alltid. Och jag har som sagt ändå inte appen någon annanstans.
Jag får också Viafree installerad automatiskt emellanåt (ofta efter uppdateringar av tvOS). Brukar radera den och inte tänka mer på det. Kul att inte vara ensam om problemet.
Någon i familjen smyger upp på nätterna och tittar på gratisutbudet? ?
Kan det hänga ihop med TV-appen som väl behöver ha installerat de kanaler den ska presentera innehåll ifrån? Eller det kanske jag fått om bakfoten att det behövs, använder inte TV-appen.
Jag får också Viafree installerad automatiskt emellanåt (ofta efter uppdateringar av tvOS). Brukar radera den och inte tänka mer på det. Kul att inte vara ensam om problemet.
Tack för det! Trodde jag var galen... Men man undrar vad det handlar om? Flera gånger har jag fått WWDC-appen installerad, så jag antar att Apple har ett ord med i laget?
Tack för det! Trodde jag var galen... Men man undrar vad det handlar om? Flera gånger har jag fått WWDC-appen installerad, så jag antar att Apple har ett ord med i laget?
Akta dig, snart får du ett U2-album på köpet också...
Aha, okej, jag förstår det som så att appen installeras av okänt men högre syfte och att vi därför ska vara tacksamma, inte ifrågasättande.
Argument av typen ”Appen är ju enkel att ta bort så jag förstår inte problemet” välkomnas således!
Någon annan i ditt hushåll kanske gjort det. Har haft ATV sedan urminnes tider och aldrig varit med att något installeras av sig själv så där.
Jag bor ensam. Zop har varit med om det, se ovan. Har du aldrig fått WWDC-appen heller?
Jag startade upp min TV + ATV4K igår bara för att kolla läget, jag hade också fått Viafree-appen, kan dock inte säga när det hänt. TVn används bara på vintern när jag tränar inomhus och då kollar jag köpta/hyrda filmer från iTunes Store och SVTplay, inget annat.
Bor själv, så det är ingen annan som micklat med grejerna.
Jag startade upp min TV + ATV4K igår bara för att kolla läget, jag hade också fått Viafree-appen, kan dock inte säga när det hänt. TVn används bara på vintern när jag tränar inomhus och då kollar jag köpta/hyrda filmer från iTunes Store och SVTplay, inget annat.
Bor själv, så det är ingen annan som micklat med grejerna.
Tack, ja, då är det något knepigt på gång. Frågan är varför.
Köpte en AppleTV idag och nu cirka en halvtimme efter jag dragit igång den och uppdaterat mjukvaran så hade den automatiskt installerat SVT Play, Viaplay och Viafree.
Den enda av de apparna jag har (och någonsin har haft) på någon annan apple-enhet är SVT play.
Trodde bättre om Apple än att de skulle bundla tjänster såhär.
Köpte en AppleTV idag och nu cirka en halvtimme efter jag dragit igång den och uppdaterat mjukvaran så hade den automatiskt installerat SVT Play, Viaplay och Viafree.
Den enda av de apparna jag har (och någonsin har haft) på någon annan apple-enhet är SVT play.
Trodde bättre om Apple än att de skulle bundla tjänster såhär.
Eller så hämtar den de appar du redan har på tex din iPhone. Kolla inställningarna, tex ”automatisk hämtning” eller liknande.
Eller så hämtar den de appar du redan har på tex din iPhone. Kolla inställningarna, tex ”automatisk hämtning” eller liknande.
Som jag sa i posten du citerade. Den enda app jag redan ”hade” var SVT play.
Som jag sa i posten du citerade. Den enda app jag redan ”hade” var SVT play.
Ok. Då är det nog för att du har samma mailadress på de tjänsterna, samt kopplingen via ”tv provider”: https://www.applemust.com/ios-what-is-tv-prov...
Ok. Då är det nog för att du har samma mailadress på de tjänsterna, samt kopplingen via ”tv provider”: https://www.applemust.com/ios-what-is-tv-prov...
Nä det har jag inte heller. Har aldrig använt viaplay eller viafree.
Tv provider är en annan grej som jag kan logga in med om jag hade köpt IP-TV av min operatör. Det har jag inte gjort men den föreslår ändå jag ska logga in hos dem. Har Telenor, vilket inte är viasat/mtg/tele2/kinevik.