Mina program som jag inte klarar mig utan:
• Filemaker. Min inkomst baseras på detta så...
• OmniFocus. Synkar alla mina pågående projekt med alla mina enheter. Oumbärligt. Hög tröskel, men värt investeringen i tid och pengar.
• Better Snap Tool. Jobbar med en MacBook Pro som i 98% av fallen har en extern skärm kopplad till sig. Då är det skönt att med hjälp av kortkommandon enkelt kunna ändra var fönstrena ska ligga på dessa skärmar. (27" respektive 35" ultrawide + den inbyggda då)
• Keyboard Maestro. Att använda kortkommandon snabbar upp mitt arbete med flera tusen procent. När systemets inbyggda kortkommando-möjligheter (Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon) inte räcker till så löser Keyboard Maestro biffen.
• Adobe CC-paketet. Jobbar tillräckligt mycket i Photoshop, Indesign och Illustrator för att motviera en månatlig kostnad av dessa mega-program.
• CleanMyMac. Effektiv rensning av cache-filer och annat bös. Har även AppCleaners funktion för att radera filer.
• Carbon Copy Cloner. Effektiv backuphantering.
• Apples egna program; Meddelande, Mail, Safari, Anteckningar, Kalender osv.
• Diverse annat; Malwarebytes (behöver ständigt hjälpa klienter och vänner med att rensa deras skit), Find any File, AdBlock, Angry IP Scanner, DiskMaker X, VMware Fusion, Focus, Transmit, Java, etc etc
Intressant att se vad andra jobbar med. Måste ju kolla upp Default Folder då flera verkar använda det.