Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En symfoni av Symfonisk

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

IKEA och "multiroom-högtalarföretaget" Sonos har tillsammans tagit fram två högtalare som är en del av deras nya serie kallad SYMFONISK. Tanken med dessa är att för en låg prislapp kunna ge gemene man och kvinna en multi-room-upplevelse i sitt hem. Så hur står sig dessa högtalarna mot Sonos egna?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-07-25 15:47

Shut up and tanke my money!
Denna har jag väntat på! Tyvärr lär den bli svår att få tag på.

Ursprungligen av Dalle:

Shut up and tanke my money!
Denna har jag väntat på! Tyvärr lär den bli svår att få tag på.

Vädret ska vara bra fram till 1 augusti så bara att slå upp tältet på ditt lokala IKEA-varuhus

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-25 18:57

Tack för bra artikel!

Ursprungligen av iller:

Tack för bra artikel!

Kul att du gillade den! ❤️

Kanonbra Marcus!

Ursprungligen av Andorr:

Kanonbra Marcus!

Tack!!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-26 00:07

Tror svaret är nej men inte sett det skrivas i klartext, man ska kunna styra med Alexa, men fungerar de i multiroom med Echo högtalare?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-26 11:56
Ursprungligen av Json_81:

Tror svaret är nej men inte sett det skrivas i klartext, man ska kunna styra med Alexa, men fungerar de i multiroom med Echo högtalare?

Nej

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-26 13:48
Ursprungligen av Esse:

Nej

Tackar, då behöver jag inte fundera mer på lamphögtalaren och kan spara pengar på att köpa vanliga lampor och en echo plus till sovrummet

Det är ingen limiterad produkt eller hur?

Förstår att första batchen kan sälja slut men det kommer mer eller?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-27 18:26
Ursprungligen av jurassic579:

Det är ingen limiterad produkt eller hur?

Förstår att första batchen kan sälja slut men det kommer mer eller?

Som jag förstår är det en "permanent" produkt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-07-27 23:42

Tack!
Nörd av ordning undrar hur strömsladden är, vinklad eller rak? Löstagbar? Längd?

Lysande videorecension!

Ursprungligen av reboot81:

Tack!
Nörd av ordning undrar hur strömsladden är, vinklad eller rak? Löstagbar? Längd?

Det finns lite bilder på det i manualen:
https://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructi...

Ursprungligen av dfox:

Lysande videorecension!

Tack! Kul att du gillade den

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-30 00:05

[quote name="reboot81" postid="2372497"]Tack!
Nörd av ordning undrar hur strömsladden är, vinklad eller rak? Löstagbar? Längd?[/quote

Den är L-formad men sticks upp undertill - du ser det typ här: https://youtu.be/DS0FHHIxZHA?t=152

Tack för informativa filmer! Var på ikea igår och deras demo-rum börjar idag första augusti så det var inte mycket att se…
Om jag har förstått rätt så måste man ha 2 enheter för att det ska bli surround ljud och att det inte spelar roll om det är 2 lampor eller 2 högtalare? (Enligt filmen från @Esse som lagts på Teknikveckan)

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-01 12:09
Ursprungligen av calinou:

Tack för informativa filmer! Var på ikea igår och deras demo-rum börjar idag första augusti så det var inte mycket att se…
Om jag har förstått rätt så måste man ha 2 enheter för att det ska bli surround ljud och att det inte spelar roll om det är 2 lampor eller 2 högtalare? (Enligt filmen från @Esse som lagts på Teknikveckan)

Du kan aldrig få surroundljud med två högtalare men stereo.

  • Medlem
  • 2019-08-01 13:01

Blev två bokhögtalare som blev kopplade till min Beam och en lampa som ersatte en vanlig lampa och Sonos One i hallen uppe.
Så nu är problemet var jag ska ställa den "One" som blev över

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-01 13:19
Ursprungligen av garda:

Blev två bokhögtalare som blev kopplade till min Beam och en lampa som ersatte en vanlig lampa och Sonos One i hallen uppe.
Så nu är problemet var jag ska ställa den "One" som blev över

Toaletten....skönt med musik när man badar/duschar

Köpte 2 vita mindre ifall man behöver dom ? jobbigt när de tar slut och man vill ha.

Ursprungligen av calinou:

Tack för informativa filmer! Var på ikea igår och deras demo-rum börjar idag första augusti så det var inte mycket att se…
Om jag har förstått rätt så måste man ha 2 enheter för att det ska bli surround ljud och att det inte spelar roll om det är 2 lampor eller 2 högtalare? (Enligt filmen från @Esse som lagts på Teknikveckan)

Det krävs två av samma tyvärr, det går inte att köra med en lampa och en bokhyllehögtalare tex

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Det krävs två av samma tyvärr, det går inte att köra med en lampa och en bokhyllehögtalare tex

Jag missade detta med sonos beam för att få optimalt ljud från tv:n. Undrar hur det låter i så fall utan surround ljud dvs med bara 2 enheter. Kan ni visa demo?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-02 09:44
Ursprungligen av calinou:

Jag missade detta med sonos beam för att få optimalt ljud från tv:n. Undrar hur det låter i så fall utan surround ljud dvs med bara 2 enheter. Kan ni visa demo?

Du kan dessvärre inte koppla bara två enheter till teven då dessa saknar direktingångar.

Ursprungligen av Esse:

Du kan dessvärre inte koppla bara två enheter till teven då dessa saknar direktingångar.

Via AirPlay 2?

  • Medlem
  • 2019-08-04 18:55
Ursprungligen av Innis:

Toaletten....skönt med musik när man badar/duschar

Blev bra ljud i badrummet

  • Medlem
  • 2019-08-13 14:25

Jag skulle vilja lägga in min Symfonisk på mitt IoT-nätverk. Jag har följt denna guide för att skapa nätverket:

(Om någon mot förmodan orkar titta)
Det blockerar all kommunikation från IoT till "main LAN" eller vad man ska säga. Det enda som IoT-nätverket har tillgång till från det riktiga nätverket är DHCP och DNS.
Om man kikar i Sonos portlista så får man fram att ett visst antal portar måste öppnas, nämligen:
80 Internetradio, uppdateringar och registrering
3400 - 3401 Inkommande UPnP-händelser, kommunikation mellan Sonos-kontroller och spelare
4070 Spotify
4444 Uppdateringsprocess för Spotify
136 - 139 NetBIOS
1900 - 1901 UPnP
5353 Spotify
6969 Inledande konfiguration

Om jag öppnar dessa portar och pekar på högtalarens lokala IP-adress så är det väl enbart högtalaren som har tillgång till dessa?
Har jag missat någon port? Synpunkter/tankar?

Ursprungligen av Dalle:

Om jag öppnar dessa portar och pekar på högtalarens lokala IP-adress så är det väl enbart högtalaren som har tillgång till dessa?

Det stämmer, endast trafik till den IPn kommer vara öppet på portarna du öppnar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-08-13 17:09
Ursprungligen av Dalle:

Jag skulle vilja lägga in min Symfonisk på mitt IoT-nätverk. Jag har följt denna guide för att skapa nätverket:

(Om någon mot förmodan orkar titta)
Det blockerar all kommunikation från IoT till "main LAN" eller vad man ska säga. Det enda som IoT-nätverket har tillgång till från det riktiga nätverket är DHCP och DNS.
Om man kikar i Sonos portlista så får man fram att ett visst antal portar måste öppnas, nämligen:
80 Internetradio, uppdateringar och registrering
3400 - 3401 Inkommande UPnP-händelser, kommunikation mellan Sonos-kontroller och spelare
4070 Spotify
4444 Uppdateringsprocess för Spotify
136 - 139 NetBIOS
1900 - 1901 UPnP
5353 Spotify
6969 Inledande konfiguration

Om jag öppnar dessa portar och pekar på högtalarens lokala IP-adress så är det väl enbart högtalaren som har tillgång till dessa?
Har jag missat någon port? Synpunkter/tankar?

Behöver portarna verkligen vara öppna inåt och pekade på högtalaren?
Ser mer ut som den behöver dem utåt.

Bevaka tråden