Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om ny repeater?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har funnits en sådan repeater (enl bilder) i övre våning i flera år. Den är tyvärr inte optimal och svajar med täckningen. Tacksam att få tips om det finns bättre sådana idag som man kan byta till?
Annars är det kanske frågan att man ska uppdatera någonting?

Senast redigerat 2019-08-01 11:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-30 10:39
Ursprungligen av calinou:

Det har funnits en sådan repeater (enl bilder) i övre våning i flera år. Den är tyvärr inte optimal och svajar med täckningen. Tacksam att få tips om det finns bättre sådana idag som man kan byta till?
Annars är det kanske frågan att man ska uppdatera någonting?

Är routern väldigt gammal kan den behöva tas ut för att få pra täckning. Sedan kan man kolla om man har senaste programvaran i routern. Till sist, har du funderat på Mesh? Spm du märker har jag inget svar på bra repeater då jag försökt med två olika utan att bli nöjd. Köpte Mesh, Asus Lyra.

Ursprungligen av xms67:

Är routern väldigt gammal kan den behöva tas ut för att få pra täckning. Sedan kan man kolla om man har senaste programvaran i routern. Till sist, har du funderat på Mesh? Spm du märker har jag inget svar på bra repeater då jag försökt med två olika utan att bli nöjd. Köpte Mesh, Asus Lyra.

Tack för info! ska kolla med internetleverantörn samt ev komplettera med sådana Mesh som jag hittat på kjell. Dock ser jag på deras filmvisning att man ska konfigurera via mobilen vilket jag undrar varför?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-30 12:59

Inget slår kabel när det gäller att stabilt förlänga nätverk över väggar och våningsplan där radiovågor har svårt att nå. Troligen skulle den nuvarande accesspunkten fungera tillräckligt bra om du hade möjlighet att dra en ethernetkabel till den. Det är den bästa investering du kan göra.

Alternativt pröva om ethernet via eluttagen funkar i ditt hus. Fråga Kjell - Homeplug

Ursprungligen av IngoX:

Inget slår kabel när det gäller att stabilt förlänga nätverk över väggar och våningsplan där radiovågor har svårt att nå. Troligen skulle den nuvarande accesspunkten fungera tillräckligt bra om du hade möjlighet att dra en ethernetkabel till den. Det är den bästa investering du kan göra.

Alternativt pröva om ethernet via eluttagen funkar i ditt hus. Fråga Kjell - Homeplug

Det finns redan en sådan hål på min repeater har jag kunnat konstatera. Tänkte inte att man kunde dra en kabel emellan. Det blir inte så snyggt förstås....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-30 13:38
Ursprungligen av calinou:

Tänkte inte att man kunde dra en kabel emellan. Det blir inte så snyggt förstås....

Investering = anlita en elektriker, de kan konsten att installera kabel snyggt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-31 12:40

Repeater är en nödlösning som bör undvikas och mesh är bara en mindre dålig variant på det.
Fixa kabeldragning istället och använd accesspunkt(er).

1
Bevaka tråden