Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple säljer nu uppdaterad skärm från LG

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppdaterade under gårdagen sin hemsida och nytt på sidan är nu en uppdaterad skärm från LG.

Läs hela artikeln här

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-31 13:42

Borde vara olagligt att sälja skärmar med ovankanten större än de andra sidorna.

Ursprungligen av Esse:

Borde vara olagligt att sälja skärmar med ovankanten större än de andra sidorna.

Jag hade velat se en skärm med popupkamera. Då kan ju paranoida människor åtminstone se när kameran är aktiverad och vi andra kan få en estetisk skärm att vila ögonen på ?

Ursprungligen av suddgummi:

Jag hade velat se en skärm med popupkamera. Då kan ju paranoida människor åtminstone se när kameran är aktiverad och vi andra kan få en estetisk skärm att vila ögonen på ?

Hp har skapat en dator just för sådant folk.
"HP Privacy Camera - Den innovativa webbkameran med mikrofon har utvecklats för att endast komma fram när den används och annars förvaras utom synhåll för att du ska känna dig säker online."
"En inbyggd pop-up-kamera skyddar det som är viktigast av allt, så att du tryggt kan skapa, arbeta och spela."

https://www.komplett.se/product/1111465/dator...

Ursprungligen av suddgummi:

Jag hade velat se en skärm med popupkamera. Då kan ju paranoida människor åtminstone se när kameran är aktiverad och vi andra kan få en estetisk skärm att vila ögonen på ?

Använder en liten post-it över kameran, kanske inte så estetisk, men funkar bra

Ursprungligen av CekariYH:

Använder en liten post-it över kameran, kanske inte så estetisk, men funkar bra

Det finns produkter att köpa om du letar efter något snyggare. Vissa till och med anpassade för telefoner https://www.google.se/search?client=opera&hs=...

Ursprungligen av Jonatatatan:

Hp har skapat en dator just för sådant folk.
"HP Privacy Camera - Den innovativa webbkameran med mikrofon har utvecklats för att endast komma fram när den används och annars förvaras utom synhåll för att du ska känna dig säker online."
"En inbyggd pop-up-kamera skyddar det som är viktigast av allt, så att du tryggt kan skapa, arbeta och spela."

https://www.komplett.se/product/1111465/dator...

Exakt vad jag tänkte mig! Synd att datorn i övrigt inte är så tilltalande

Ursprungligen av CekariYH:

Använder en liten post-it över kameran, kanske inte så estetisk, men funkar bra

Förutom att det lämnar limrester på kameran också ?
Jag har sett de luckorna som Jonatan tipsar om, men då ska man hitta en som passar bra estetiskt och är tunn nog att passa om man vill stoppa den på en laptop.

Just nu är det ett icke problem för mig eftersom min Dellskärm inte har inbyggd kamera utan jag använder en USB-webbkamera på skärmen. Men jag hade gärna sett att nästa skärm jag köper har en inbyggd eftersom skärmen jag har börjar få döda och några lysande pixlar.

Ursprungligen av suddgummi:

Förutom att det lämnar limrester på kameran också ?
Jag har sett de luckorna som Jonatan tipsar om, men då ska man hitta en som passar bra estetiskt och är tunn nog att passa om man vill stoppa den på en laptop.

Just nu är det ett icke problem för mig eftersom min Dellskärm inte har inbyggd kamera utan jag använder en USB-webbkamera på skärmen. Men jag hade gärna sett att nästa skärm jag köper har en inbyggd eftersom skärmen jag har börjar få döda och några lysande pixlar.

Man får väl vara "lite" smart och inte fästa klisterdelen på själva linsen?

Ursprungligen av CekariYH:

Man får väl vara "lite" smart och inte fästa klisterdelen på själva linsen?

Men då kan ju lappen fladdra i vinden och göra så att linsen inte är helt dold du lever farligt.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Men då kan ju lappen fladdra i vinden och göra så att linsen inte är helt dold du lever farligt.

Blåser inte särskilt mycket inomhus, iaf inte hos mig. Utomhus med en laptop, iPad eller iPhone så tar man en vanlig post-it som är större än den jag har på dom "fasta" skärmarna på skrivbordet/en och "viker" den mellan fram och baksida så får det nog blåsa som sjutton innan dom lossnar, och skulle det blåsa så jädra mycket så går jag nog inomhus rätt snart iaf, eller så ger jag fan i att använda dom just då och håller i "hatten" ist...

1
Bevaka tråden