Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presentar Apple Watch Series 5

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-10-28 12:11
Ursprungligen av adress@mac:

Till att börja med förstår jag inte detta byte till stål. Har haft stål i min första / start AppleWatch - innan dom fick nummer.
Lite tyngre - men i övrigt..... Är nu inne på min 6:e modell (5) med aluminium - och skulle inte gå till stål igen.
Verkar som dom med problem med sidoknappen varit just stål. Du får kontakta Apple och kolla om byte. Ring till Täby först - och åk sedan dit. Är väl smidigast. Jag har haft ”tur” - aldrig problem med ngn - bortsett från priset kanske.

Jag har varit i kontakt med Apple under förmiddagen. De tyckte att jag i första hand skulle gå till Digital inn här i Uppsala och se vad de säger, så det ska jag göra nu. Jag tycker dock att det finns en poäng i att fråga här på forumet först, om det är fler som känner igen sig i problemet, särskilt när det rör sig om en helt ny produkt (inga av de trådar som jag länkade till handlar ju om series 5).

Personligen tycker jag att stålvarianten är snyggare och passar bättre med alla typer av band. Och så känns det bra att skärmen är mer tålig. Den extra vikten märker jag knappt ens av. Det var dumsnålt av mig att inte satsa på den varianten från första början, men nu när jag har bytt ser jag ingen anledning att någonsin gå tillbaka till aluminium. Bortsett från problemet med knappen är jag väldigt nöjd!

Senast redigerat 2019-10-28 12:38
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-28 23:05
Ursprungligen av adress@mac:

Till att börja med förstår jag inte detta byte till stål. Har haft stål i min första / start AppleWatch - innan dom fick nummer.
Lite tyngre - men i övrigt..... Är nu inne på min 6:e modell (5) med aluminium - och skulle inte gå till stål igen.
Verkar som dom med problem med sidoknappen varit just stål. Du får kontakta Apple och kolla om byte. Ring till Täby först - och åk sedan dit. Är väl smidigast. Jag har haft ”tur” - aldrig problem med ngn - bortsett från priset kanske.

Jag har haft rostfritt stål i alla mina och aldrig problem.

Skulle aldrig byta till aluminium.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-01 10:22

Så, i går fick jag en helt ny klocka – felet på sidoknappen gick inte att åtgärda. Det kan vara bra att veta om någon här i framtiden råkar ut för samma sak.

Bevaka tråden